کد خبر : 18819
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1403 - 11:50

آیت الله خامنه ای خطاب به دانشجویان آمریکایی: شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت هستید

آیت الله خامنه ای خطاب به دانشجویان آمریکایی: شما اکنون بخشی از جبهه مقاومت هستید
آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در یک نامه سرگشاده، حمایت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا از زنان و کودکان غزه را ستود

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  وب سایت العهد لبنان:  رهبر انقلاب ایران در پیام خود خطاب به دانشجویان حامی غزه تأکید کردند که اکنون در سمت راست تاریخ ایستاده‌اند که تاریخ ورق می‌زند.

وی ادامه داد: این دانشجویان بخشی از جبهه مقاومت هستند و تحت فشار شدید دولت خود که آشکارا از رژیم غاصب صهیونیستی دفاع می کند، مبارزه شرافتمندانه ای را آغاز کردند.

محور مقاومت یا جبهه مقاومت به عنوان ائتلافی از گروه‌هایی شناخته می‌شود که مخالف نفوذ اسرائیل و آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند. ایران رهبری این محور را در دست دارد که شامل حزب‌الله در لبنان،‌ گروههای مقاومت اسلامی فلسطینی (حماس و جهاد اسلامی)، گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق و انصارالله در یمن است.

حضرت امام خامنه‌ای در پیام خود خاطرنشان کردند: هدف از این مبارزه، جلوگیری از ظلم مفتضحانه‌ای است که شبکه تروریستی بی‌رحمی به نام صهیونیسم سال‌ها بر مردم فلسطین روا داشته است.

وی در نامه خود گفته است که بزرگترین حامی این نهاد غاصب پس از اولین کمک های انگلیس، دولت ایالات متحده آمریکا است که به انواع حمایت ها از آن ادامه می دهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهارات آمریکا در خصوص جنایت هولناک غزه را ریاکارانه توصیف کردند و گفتند: دولت آمریکا و شرکای آن تاکنون حتی یک بار از ابراز نارضایتی از این تروریسم دولتی و ادامه بی‌عدالتی در غزه خودداری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب دانشجویان دانشگاه در آمریکا انگیزه قیام دانشگاه ها و مردم کشورهای دیگر را برانگیخت، خاطرنشان کرد: حمایت استاد از دانشجویان در مقابل رفتار خشن پلیس و فشارهای اعمال شده توسط دولت آمریکا اتفاق مهمی بود. بر روی آنها

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به دانشجویان اطمینان دادند: به شما اطمینان می‌دهم که امروز شرایط در حال تغییر است و منطقه حساس غرب آسیا با سرنوشت دیگری روبروست.

حضرت امام خامنه ای در پیام خود تأکید کردند که جبهه مقاومت قوی شده و قوی تر خواهد شد و تاریخ نیز در حال ورق زدن آن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان پیام خود، آشنایی دانش‌آموزان در آمریکا را با قرآن کریم توصیه کردند و فرمودند: «جبهه مقاومت با الهام از آموزه‌های خود پیش می‌رود و ان‌شاءالله به پیروزی خواهد رسید».

دانشگاه‌های آمریکا از اوایل اردیبهشت به نشانه اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، شاهد اعتراض‌هایی است که از نگاه ناظران، نمونه آن در دهه ۱۹۶۰ میلادی و اعتراض‌های دانشگاه‌های این کشور به جنگ ویتنام دیده شده‌بود.

این اعتراض‌ها در بیش از ۵۰ دانشگاه آمریکا به نسل‌کشی صهیونیست‌ها تا جایی پیش رفت که دامنه آن برخی دیگر از کشورهای غربی استرالیا (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)، کانادا (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)، فرانسه (مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)، ایتالیا (دانشگاه ساپینزا)، انگلیس (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک) و غیره کشیده‌شد.

این اولین بار نیست که آیت الله خامنه ای در نامه‌ای جوانان ساکن کشورهای غربی را خطاب قرار داده است.

وی  ۸ آذر ۱۳۹۴ با نوشتن نامه ای خطاب به «عموم جوانان در کشورهای غربی» از آنها خواست «بر مبنای یک شناخت درست و با ژرف‌بینی و استفاده از تجربه‌های ناگوار، بنیان‌های یک تعامل صحیح و شرافتمندانه را با جهان اسلام پی‌ریزی کنند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.