کد خبر : 19158
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 8:43

آموس هوخشتاین فرستاده ویژه آمریکا در لبنان: باید از گسترش درگیری اسرائیل و حزب‌الله جلوگیری کرد

آموس هوخشتاین فرستاده ویژه آمریکا در لبنان: باید از گسترش درگیری اسرائیل و حزب‌الله جلوگیری کرد
مشاور و فرستاده ارشد جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در امور انرژی و سرمایه گذاری، به مقامات لبنانی در مورد حمله بالقوه محدود اسرائیل به حزب الله این کشور هشدار داد.

به گزارش کلینی نیوز، هوخشتاین ادعا کرد که اگر حزب‌الله لبنان به حملات تقریباً روزانه خود به شمال اسرائیل ادامه دهد، این سازمان ممکن است با حمله نیرو‌های رژیم صهیونیستی مورد حمایت آمریکا مواجه شود.

وی همچنین بر اهمیت یافتن راه حل دیپلماتیک برای رسیدگی به حملات کنونی حزب الله به شمال رژیم صهیونیستی و مرز‌های مشترک تاکید کرد.

هوخشتاین پس از سفر خود به رژیم صهیونیستی، در حال حاضر در لبنان به سر می‌برد تا از یک جنگ تمام عیار در سراسر مرز‌های مشترک در بحبوحه تشدید درگیری‌ها جلوگیری کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با نماینده آمریکا دیدار و درباره تنش‌ها بین این رژیم و حزب الله لبنان گفتگو کرد. آمریکا و فرانسه ادعا می‌کنند در تلاش‌اند درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را پایان دهند.

این درصورتی است که پیش از این منابع خبری فاش کردند هوخشتاین برای بررسی ابعاد درگیری رژیم صهیونیستی با حزب‌الله وارد تل‌آویو شده است. با این وجود مقامات آمریکایی ادعا کردند بدنبال درگیری با حزب‌الله نیستند.

با گذشت بیش از هشت ماه از آغاز جنگ، حزب‌الله در حال نشان دادن قابلیت‌های جدید علیه ارتش رژیم صهیونیستی است؛ طوری که تل‌آویو مقابله با این تهدید را دشوار می‌یابد.

حزب‌الله علاوه بر تهدید موشکی و خمپاره‌های ضد زره، استفاده از پهپاد‌های مسلح را تشدید کرده است؛ پهپاد‌هایی که می‌توانند به مرز‌ها نفوذ کرده و به رژیم صهیونیستی اسرائیلی‌ها تلفات و خسارت وارد کنند.

هفته گذشته بعد از جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «حاج ابوطالب» فرمانده نظامی حزب الله و چند تن از همرزمان او، مقاومت اسلامی لبنان شدت حملات خود را چه در سطح کمی و چه کیفی به شکل قابل توجهی بیشتر کرد؛ به طوری که شمال فلسطین اشغالی طی روزهای گذشته زیر حملات موشکی حزب الله در آتش می‌سوخت و صهیونیست‌ها را به شدت وحشت زده کرد.

بعد از حملات موشکی پی در پی حزب الله به سراسر شمال فلسطین اشغالی و آتش سوزی‌های گسترده‌ای که در آنجا رخ داد، علاوه بر رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی هم به شدت احساس خطر کرده و جلسه‌ای را برای بررسی این موضوع تشکیل دادند که طی آن «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد رهبران گروه ۷ در نشست سران خود برای تشکیل کمیته‌ای سه جانبه شامل آمریکا، فرانسه و تل‌آویو جهت گفت‌وگو درباره ابتکار پاریس برای کاهش تنش‌ها میان حزب الله و رژیم صهیونیستی توافق کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.