کد خبر : 10637
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 اسفند 1401 - 13:07

امیرحسین علمائی

آمریکا و عربستان برای برگزاری رزمایش ضدپهپادی برنامه‌ریزی می‌کنند

آمریکا و عربستان برای برگزاری رزمایش ضدپهپادی برنامه‌ریزی می‌کنند
وبگاه «المانیتور» به نقل از چهار منبع آگاه از برنامه آمریکا و عربستان سعودی برای انجام نخستین رزمایش ضدپهپادی مشترک خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، رزمایش شن‌های سرخ به میزبانی عربستان سعودی، زاده ذهن «مایکل کوریلا» رئیس ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) است و واشنگتن امیدوار است که طی ماه‌های آینده، سایر متحدان منطقه‌ای هم به آن ملحق شوند.

به نوشته المانیتور، این رزمایش جدی‌ترین قدمی است که پنتاگون برای مقابله با پیشرفت سریع جنگ افزار‌های پهپادی ایران اتخاذ کرده است.

رزمایش «شن‌های سرخ» از ابتکارهای ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده «سنتکام»، ستاد نیروهای آمریکا در خاورمیانه و آسیای جنوبی و مرکزی، است.

«الکس گرینکویچ» فرمانده نیروی هوایی سنتکام  اعلام کرد که «فکر می‌کنم که شن‌های سرخ ،  آمریکایی‌ها را قادر می‌سازد تا دید بهتری به کیفیت تجهیزات غربی، اروپایی و به طور ویژه آمریکایی داشته باشند».

انتخاب عربستان به عنوان محل برگزاری رزمایش شن‌های سرخ از آن بابت است که این کشور دارای بیابان‌های وسیعی است که از مراکز شهری فاصله زیادی دارند و به این ترتیب، ایالات متحده و ارتش‌های منطقه این فرصت را می‌یابند که سلاح‌هایی با انرژی هدایت شونده را برای اهداف پدافند هوایی مورد آزمایش قرار دهند.

در دور نخست این رزمایش که فقط با حضور عربستان و آمریکا انجام می‌شود، طرفین به استفاده از شبیه سازی‌های رایانه‌ای اکتفا خواهند کرد.

واشنگتن امیدوار است که با برگزاری رزمایش‌های ضدپهپادیِ شن‌های سرخ، متحدان و شرکای ایالات متحده از خرید سخت‌افزار‌های نظامی پیشرفته چین منصرف شوند و دید بهتری نسبت به کیفیت تجهیزات غربی، اروپایی و به طور ویژه آمریکایی پیدا کنند.

این دومین رزمایش پهیادی آمریکا در خلیج فارس است که برگزار می شود مهرماه امسال، نیروهای دریایی انگلیس و آمریکا رزمایش پهپادهای شناور بدون سرنشین آمریکا و بریتانیا برگزار کرده اند.

گفتنی است، تاسیسات نفتی و غیر نظامی عربستان در چند سال گذشته بارها هدف حملات پهپادی و موشکی نیروهای انقلابی یمن قرار گرفته‌ است.

از سال ۲۰۱۵ میلادی که گروه انصارالله یمن (معروف به حوثی‌ها) موفق شد کنترل حکومت یمن را در صنعا به دست بگیرد، عربستان سعودی به همراه متحدانش، وارد جنگ با این گروه یمنی شد. این جنگ تاکنون مستقیم و غیر مستقیم نزدیک به صد هزار کشته برجا گذاشته است.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »