کد خبر : 3071
تاریخ انتشار : جمعه 26 فروردین 1401 - 14:22

آمریکا: هکرهای کره‌شمالی ۶۱۵ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کردند

آمریکا: هکرهای کره‌شمالی ۶۱۵ میلیون دلار ارز دیجیتال سرقت کردند
ایالات متحده آمریکا می‌گوید که هکرهای مورد حمایت کره شمالی در ماه مارس امسال اقدام به سرقت ۶۱۵ میلیون دلار ارز دیجیتال از بازیکنان بازی آنلاین "آکسی بی‌نهایت" (Axie Infinity) کرده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رویترز، این بازی به شما امکان می‌دهد تا از طریق آن یا خرید و فروش آواتارهای داخل بازی، ارزهای دیجیتال به دست آورید.

این هک احتمالا یکی از بزرگ‌ترین هک‌هایی است که تاکنون به دنیای رمزارزها ضربه زده است.

مقامات آمریکایی می‌گویند که این هک را به گروهی به نام “لازاروس” مرتبط می‌دانند که حدس زده می‌شود توسط نهادهای اطلاعاتی کره شمالی کنترل می‌شود.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: “ما با تحقیقات خود به این نتیجه رسیدیم که گروه لازاروس و ای‌پی‌تی۳۸ که مرتبط با کره شمالی هستند، مسئول این سرقت هستند”.

گروه لازاروس در سال ۲۰۱۴ زمانی به شهرت رسید که متهم به هک کردن شرکت تصویری سونی شد و اطلاعات محرمانه سونی را افشا کرد.

این گروه زمانی از سونی خواسته بود که فیلم “مصاحبه” که یک کمدی طنز درباره طرح ترور کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بود را به نمایش عمومی نگذارد.

یک هیات سازمان ملل متحد که بر تحریم‌های کره شمالی نظارت دارد، پیونگ یانگ را متهم کرده که از منابع مالی دزدیده شده برای حمایت از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای و راهی برای اجتناب از تحریم‌های بین‌المللی استفاده می‌کند.

رویترز به نقل از سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا گزارش کرده که “ایالات متحده نسبت به استفاده فزاینده کره شمالی از فعالیت‌های غیرقانونی – از جمله جرایم سایبری – برای کسب درآمد برای برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی و موشک‌های بالستیک خود آگاه است و تلاش دارد از این راه، تحریم‌های ایالات متحده و سازمان ملل دور بزند.”

یک گزارش ارتش آمریکا در سال ۲۰۲۰ می گوید که برنامه حملات سایبری کره شمالی حداقل به اواسط دهه ۱۹۹۰ باز می‌گردد و در حال حاضر به یک واحد جنگ سایبری با ۶ هزار نیرو گسترش یافته که معروف به دفتر ۱۲۱ است.

آمریکا معتقد است که ارتش سایبری کره شمالی از طریق چندین کشور از جمله بلاروس، چین، هند، مالزی و روسیه فعالیت می‌کند.

یک شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین می‌گوید که هکرهای کره شمالی دارایی‌های دیجیتالی به ارزش تقریباً ۴۰۰ میلیون دلار را در حداقل هفت حمله به پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به سرقت برده‌اند، که این یکی از موفق‌ترین سال‌های ثبت شده برای مجرمان سایبری در این کشور مطرود شرق آسیا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.