کد خبر : 15433
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 11:08

آمریکا می‌گوید هکرهای مخالف اسرائیل چندین سازمان را هدف قرار دادند

آمریکا می‌گوید هکرهای مخالف اسرائیل چندین سازمان را هدف قرار دادند
مقامات ایالات متحده و اسرائیل می‌گویند که هکرها  مخالف اسرائیل با خرابکاری در دستگاه‌های کنترل صنعتی اداره آب منطقه‌ای در غرب پنسیلوانیا ـ تجهیزاتی که ساخت اسرائیل است ـ چندین سازمان آمریکایی را هدف قرار دادند.

به گزارش  کلینی نیوز به نقل از صدای آمریکا، اف‌بی‌آی، آژانس حفاظت از محیط‌ ‌زیست، آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و همچنین اداره ملی سایبری اسرائیل در گزارشی که اواخر روز جمعه به آسوشیتدپرس فرستاده شد، گفتند که این رخنه، تاثیر گسترده‌تری را در چندین ایالت از ایالت‌های آمریکا گزارش شده است.

آسوشیتدپرس روز شنبه ۱۱ آذر به نقل از مقامات آمریکا و اسرائیل نوشت یک سازمان آب کوچک در غرب پنسیلوانیا تنها یکی از چندین سازمانی است که از سوی هکرهای مخالف اسرائیل هک شده است.

همزمان هکرهایی به نام «Cyber Av3ngers»، پیامی بر جای گذاشتند مبنی بر این‌ که تجهیزات ساخت اسرائیل را «هدف قانونی» می‌دانند.

تجهیزات آسیب‌دیده، ابزار‌های کنترل صنعتی هستند که در بخش‌های مختلفی مانند انرژی، تولید و مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شوند.

همچنین کارشناسان سایبری بر این باورند که در این عملیات، نقاط ضعف امنیت سایبری، به ویژه امنیت ضعیف رمز عبور، توسط هکرها مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

رابرت جی بیبل، مسئول اداره آب منطقه «پیتسبورگ» در ایالت پنسیلوانیا به سی‌ان‌ان تایید کرد که سیستم‌های منطقه «آلیکوییپا» را هک شده است.

این حادثه یکی از چندین موردی است که نگرانی‌های فزاینده در مورد هکرهای طرفدار حکومت جمهوری اسلامی و آسیب‌پذیری زیرساخت‌های آمریکا را برجسته می‌کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به سی‌ان‌ان گفته است که در هفته‌های اخیر، مقامات آمریکایی برای سناریوی مشابهی آماده می‌شوند که در آن هکرها ضد اسرائیل  یک حمله مخرب به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا انجام می‌دهند.

چند روز بعد و در هشتم آذر، مدیر این اداره آب به سی‌ان‌ان گفت در پی این حمله سایبری که به یک ایستگاه‌ تقویت فشار صورت گرفت، تاسیسات آب این شهر همچنان دچار اختلال است و تحقیقات مقام‌های فدرال در این مورد ادامه دارد.

این گروه از هشتم آبان چندین هدف در نقاط مختلف جهان، از جمله ۱۰ ایستگاه تصفیه آب اسرائیل را هدف قرار داده است.

آسوشیتدپرس به نقل از کارشناسان امنیت سایبری نوشت انتظار می‌رفت هکرهای حامی فلسطینی‌ها، حملات سایبری را به اسرائیل و متحدانش در این منطقه افزایش دهند که این اتفاق افتاده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.