کد خبر : 13830
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهریور 1402 - 9:10

آمار قربانیان زلزله مراکش به بیش از ۵هزار کشته و زخمی رسید

آمار قربانیان زلزله مراکش به بیش از ۵هزار کشته و زخمی رسید
آمار قربانیان زلزله مراکش به 2862 کشته و 2562 زخمی افزایش یافت

به گزارش کلینی نیوز، وزارت کشور پادشاهی مغرب (مراکش)، شامگاه دوشنبه ۲۰ شهریور در جدیدترین آمار خود شمار قربانیان فاجعه‌ این زلزله ویرانگر را ۲۸۶۲ کشته و ۲۵۶۲ زخمی اعلام کرد.

العربیه گزارش داد، محمد ششم، پادشاه مراکش دستور ۳ روز عزای عمومی را در سراسر کشور صادر و دولت را ملزم کرده که کمیته‌ای وزارتی برای برنامه‌ریزی به منظور بازسازی خانه‌های ویران‌شده تشکیل دهد.

وی همچنین دستور رسیدگی فوری به افراد بی‌خانمان بر اثر زمین‌لرزه را داد و مرکز خیریه محمد پنجم را به حالت آماده‌باش کامل برای کمک به آسیب دیدگان درآورد.

مرکز ملی ژئوفیزیک مراکش شدت زمین‌لرزه را ۷.۲ ریشتر اعلام کرد، اما نهاد زلزله‌نگاری امریکا شدت زمین‌لرزه را ۶.۸ ریشتر اعلام کرده است.

رئیس مرکز ملی ژئوفیزیک مراکش گفت که این شدیدترین زمین‌لرزه  ای است که در یک قرن گذشته در این کشور رخ داده است.

همزمان امدادگران مراکشی با حمایت تیم‌های خارجی تلاش‌های بی‌وقفه‌ خود را برای یافتن بازماندگان و کمک‌رسانی به صدها آواره‌ای که بیش از ۴۸ ساعت است بر اثر زمین‌لرزه مرگبار بی‌خانمان شده‌اند، ادامه می‌دهند.

مقامات مراکشی علاوه بر تلاش برای استقرار دادن تیم‌های امدادی خارجی در مناطق زلزله زده، به برپایی چادرها در کوه‌های اطلس، جایی که تمام روستاها در اثر زلزله ویران شدند، اقدام کردند.

داوطلبان و نیروهای مسلح پادشاهی مغرب برای یافتن بازماندگان و بیرون کشیدن اجساد از زیرآوار، به ویژه در روستاهای استان الحوز، کانون زلزله در جنوب شهر توریستی مراکش، در مرکز این کشور، مشغول کمک‌رسانی و امداد هستند.

همزمان با آن اغلب شهرهای پادشاهی مغرب و به‌ویژه شهر توریستی مراکش، شاهد کمپین‌های همبستگی با آسیب‌دیدگان و مجروحان به ویژه در زمینه اهدای خون، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای کاستن از آثار این فاجعه هولناک است که کانون آن در یکی از مناطق کوهستانی و صعب‌العبور ثبت شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.