کد خبر : 13722
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1402 - 9:01

آمار زائران واردشده به عراق به تفکیک گذرگاه‌های مرزی ایران

آمار زائران واردشده به عراق به تفکیک گذرگاه‌های مرزی ایران
وزارت کشور عراق اعلام کرد که اقدامات برای ورود زائران از همه گذرگاه های مرزی کشور تسهیل شده و از ابتدای زیارت اربعین تاکنون 3 میلیون و 455 هزار و 80 زائر وارد عراق شده‌اند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «عمر الوائلی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق یکشنبه شب در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت که روند ورود و خروج زائران اربعین به صورت روان در جریان است و افزود که شمار زائران ورود از گذرگاه‌های مرزی زمینی و هوایی از ۳ میلیون و نیم گذشته است.

او گفت که گذرگاه مرزی زرباطیه (مهران) شاهد خروج روزانه ۱۵۰ هزار زائر از عراق است.

به گفته الوائلی، گذرگاه مرزی شلمچه شاهد ورود ۸۰۰ هزار زائر و گذرگاه الشیب (چذابه) شاهد ورود ۴۰۰ هزار زائر و گذرگاه منذریه (خسروی) شاهد ورود ۳۵۰ هزار زائر تاکنون بوده است.

وی افزود که حدود ۱۸۰ هزار زائر نیز از فرودگاه بین‌المللی نجف اشرف وارد عراق شده‌اند.

به گزارش میدل ایست نیوز، رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق تأکید کرد که از ۳ گذرگاه مرزی اقلیم کردستان عراق نیز ۱۰۰ هزار زائر وارد کشور شده‌اند که ۳۵ هزار تن از آنها از گذرگاه حاج عمران بوده‌اند.

وی تأکید کرد که روند جابه‌جایی زایران با نظم بسیار و کاملا روان جریان دارد و افزود که هماهنگی میان ایران و عراق به تسریع روند بازگشت زائران از کشور کمک کرده است.

روز یکشنبه وزارت کشور عراق اعلام کرد که اقدامات برای ورود زائران از همه گذرگاه های مرزی کشور تسهیل شده و از ابتدای زیارت اربعین تاکنون ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۸۰ زائر وارد عراق شده اند.

استاندار کربلا از ورود ۱۴ میلیون زائر به کربلا تا پایان روز شنبه (۱۱ شهریورماه) خبر داد و زیارت اربعین امسال را پرجمعیت‌ترین زیارت در سال‌های گذشته دانست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.