کد خبر : 21029
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1403 - 11:02

آل ثانی امیر قطر:صلح عادلانه در منطقه از طریق برپایی کشور مستقل فلسطین محقق می‌شود

آل ثانی امیر قطر:صلح عادلانه در منطقه از طریق برپایی کشور مستقل فلسطین محقق می‌شود
امیر قطر در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا تاکید کرد که امنیت بدون دستیابی به صلح عادلانه از طریق برپایی کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزبند‌ی‌های 1967 محقق نخواهد شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از الجزیره، آل ثانی با اشاره به اهمیت اقدام برای مهار و کاهش تشدید تنش و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، بیان کرد آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نسل کشی است.

وی افزود رژیم صهیونیستی از ناتوانی بین‌المللی برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری سوء استفاده می‌کند و فرصت را برای اجرای طرح‌های خود در لبنان مناسب می‌بیند.

امیر قطر در ادامه ضمن آنکه خواستار اقدام جدی برای توقف حملات در لبنان شد، بر حمایت دوحه از ملت فلسطین در راستای دستیابی به حقوق مشروع خود تاکید کرد.

آل ثانی با بیان آنکه جهان همچنان شاهد تشدید خطرناک جنگی است که رژیم اشغالگر در غزه به راه انداخته، بر مخالفت قطر با حملات و عملیات نظامی علیه لبنان تاکید کرد.

وی به هشدار قطر نسبت به عدم پاسخگو کردن رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب جنایت ها علیه بشریت در گذشته اشاره و تاکید کرد امنیت بدون دستیابی به صلح عادلانه از طریق برپایی کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزبند‌ی‌های ۱۹۶۷ محقق نخواهد شد.

آقای پزشکیان رئیس جمهور ایران نیز به منظور دیدار رسمی با امیر قطر و شرکت در اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا حضور دارد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »