کد خبر : 20200
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 9:54

آتش بس در غزه؛ شرط ایران برای عدم حمله به رژیم صهیونیستی

آتش بس در غزه؛ شرط ایران برای عدم حمله به رژیم صهیونیستی
نمایندگی ایران در سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که هرگونه پاسخ تهران، به آتش‌بس احتمالی در غزه آسیب نرساند.

به گزارش کلینی نیوز، رویترز مدعی شد: سه مقام ارشد ایرانی گفتند که تنها یک توافق آتش بس در غزه که ناشی از مذاکرات در این هفته است، ایران را از انتقام مستقیم علیه رژیم صهیونیستی برای ترور اسماعیل هنیه رهبر حماس در خاک خود باز می‌دارد.

ایران متعهد شده است که به شهادت هنیه که در اواخر ماه گذشته در جریان سفرش به تهران رخ داد و رژیم صهیونیستی را مقصر آن دانست، پاسخ جدی خواهد داد.

رژیم صهیونیستی دخالت خود را نه تایید و نه رد کرده است. از سوی دیگر نیروی دریایی ایالات متحده کشتی‌های جنگی و یک زیردریایی را برای تقویت دفاع از اسرائیل در خاورمیانه مستقر کرده است.

بنا بر این گزارش یکی از مقامات ارشد امنیتی ایران گفت که اگر مذاکرات غزه شکست بخورد یا تصور شود که رژیم صهیونیستی مذاکرات را به تعویق می‌اندازد، ایران به همراه متحدانی مانند حزب الله، حمله مستقیم را انجام خواهد داد. این منابع نگفتند که ایران تا چه زمانی اجازه می‌دهد تا مذاکرات پیش از پاسخگویی به پیش برود.

به نوشته شفقنا، در اظهاراتی که روز سه‌شنبه منتشر شد، سفیر آمریکا در ترکیه نیز تأیید کرد که واشنگتن از متحدان خود می‌خواهد تا ایران را برای کاهش تنش متقاعد کنند. از سوی دیگر سفارت ایران در سازمان ملل روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: امیدواریم پاسخ ما به موقع و به گونه‌ای اجرا شود که به آتش بس احتمالی آسیبی وارد نشود.

وزارت امور خارجه ایران هم روز سه‌شنبه اعلام کرد که درخواست‌ها برای اعمال خویشتن‌داری «در تضاد با اصول حقوق بین‌الملل» است.

به گزارش رویترز، گفته می‌شود که رهبران ایران در حال بررسی اعزام نماینده‌ای به مذاکرات آتش‌بس هستند، اگرچه تهران به هر ترتیب به‌طور غیرمستقیم در این مذاکرات شرکت خواهد کرد.

نمایندگی ایران در سازمان ملل ابراز امیدواری کرده است که هرگونه پاسخ تهران به تروز شهید هنیه، به آتش‌بس احتمالی در غزه آسیب نرساند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.