کد خبر : 15394
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1402 - 11:58

آتش بس تمدید نشد،حملات شدید اسرائیل به غزه ده‌ها کشته برجای گذاشت

آتش بس تمدید نشد،حملات شدید اسرائیل به غزه ده‌ها کشته برجای گذاشت
«وال استریت ژورنال» قبل از پایان وقفه از توافق میان اسرائیل و حماس برای تمدید وقفه برای هشتمین روز خبر داده بود

به گزارش کلینی نیوز، روزنامه «وال استریت ژورنال» ساعاتی پیش به نقل از مقامات مصری گزارش داد که اسرائیل و حماس برای تمدید وقفه برای هشتمین روز، به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، وقفه جدید متضمن آزادی شمار بیشتری از زندانیان اسرائیلی در ازای زندانیان فلسطینی خواهد بود ولی تا این لحظه اظهار نظری در این خصوص از سوی اسرائیل یا حماس انجام نگرفته است.

رادیو ارتش اسرائیل با اعلام خبر ازسرگیری کامل درگیری‌ها در غزه، گفت: «در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای در مورد اسرا وجود ندارد.»

با پایان هفتمین روز وقفه بشردوستانه در نوار غزه، وزارت کشور غزه اعلام کرد که جنگنده‌های اسرائیل، بمباران چندین منطقه در نوار را آغاز کرده و شمال غرب نوار غزه، زیر آتش قرار دارد.

مرکز رسانه‌ای فلسطین نیز تاکید کرد که پروازهای شناسایی اسرائیلی در ارتفاع پائین در مناطق مختلف نوار غزه انجام می‌شوند.

در بیانیه ارتش اسرائیل آمده است که حماس، وقفه را نقض کرد و به سمت خاک اسرائیل آتش گشود.

یک منبع نزدیک به مذاکرات میان حماس و اسرائیل به بی‌بی‌سی گفته است، از نظر حماس، اسرائیل با اجازه ندادن به ورود سوخت به شمال نوار غزه، توافق آتش بس را نقض کرده است.

این منبع علاوه بر این می‌گوید که حماس تمایلی به آزادی گروگان‌های مرد اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند با همان شرایطی که زنان و کودکان آزاد شده بودند، را نداشت.

از سویی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرد که حماس «با عدم موافقت خود با آزادی تعداد بیشتر اسرا، مفاد وقفه را نقض کرد.»

به گزارش خبرنگار «العربیه»، در پی بیانیه ارتش اسرائیل مبنی بر از سرگیری جنگ با حماس، حملات هوایی اسرائیل علیه مناطق مختلف نوار، جمعه از سرگرفته شد.

خبرنگار العربیه افزود که از صبح امروز، ۹ رشته حملات راکتی نیز از غزه، شهرک‌های اطراف نوار غزه را هدف قرار داد و آژیر خطر در جنوب اسرائیل فعال شد و گزارش‌ها حاکی از سقوط موشک در عسقلان است.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش «جهاد» اعلام کرد که در پاسخ به حملات جمعه ارتش اسرائیل، شهرها و شهرک‌های اسرائیلی را بمباران کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.