کد خبر : 17704
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1403 - 14:44

گروه بنادر ابوظبی مالک ۶۰ درصد سهام بندر تفلیس شد

گروه بنادر ابوظبی مالک ۶۰ درصد سهام بندر تفلیس شد
گروه بنادر ابوظبی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد برای به دست آوردن اکثریت سهام 60 درصدی بندر خشک تفلیس در گرجستان قراردادی با شرکت «اینوِکو» منعقد کرده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  بلومبرگ، طبق این قرارداد، گروه بنادر ابوظبی ۶۱ میلیون درهم معادل حدود ۱۶.۵ میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری خواهد کرد که پیش بینی می شود تا سه ماهه چهارم سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شود.

این پروژه که در حال حاضر متعلق به شرکت های اینوکو و ویلهلمسن است، یک مرکز لجستیکی بزرگ به شمار می آید که به صورت استراتژیک در امتداد کریدور میانی (TITR) قرار دارد و در واقع  یک مسیر تجاری است که مراکز تولیدی در غرب آسیا را به بازارهای مصرف در اروپای شرقی متصل می کند و از مجموعه بنادر دریایی و خشک  قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه بهره می گیرد.

  خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات عربی متحده درگذشت

این پروژه دریای خزر را به دریای سیاه که مشرف به کریدور میانی است متصل می کند و شامل تعدادی تاسیسات یکپارچه است که با توجه به قرار گرفتن در قلب منطقه صنعتی فرودگاه تفلیس، از قابلیت‌های لجستیکی بسیار خوبی برخوردار است.

کریدور میانی کوتاه ترین مسیر تجاری بین آسیا و اروپا به شمار می آید چرا که حدود هفت هزار کیلومتر امتداد دارد و می توان در سفری بین ۱۰ تا ۱۵ روزه آن را طی کرد.

پیش‌بینی می‌شود  کار توسعه این بندر در ۳ فاز تکمیل شود و پس از اتمام فاز سوم، ظرفیت پروژه به ۲۸۶ هزار کانتینر برسد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.