کد خبر : 12716
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 14:32

پاسخ دبیرکل سازمان ملل به نامه آیت الله سیستانی با موضوع اهانت به قرآن کریم در سوئد

پاسخ دبیرکل سازمان ملل به نامه آیت الله سیستانی با موضوع اهانت به قرآن کریم در سوئد
دبیرکل سازمان ملل، امروز به نامه آیت‌الله سیستانی درباره هتاکی به قرآن کریم در سوئد، پاسخ داد و ضمن محکوم کردن این اقدام، با جامعه اسلامی ابراز همبستگی کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع) روز پنجشنبه متن ترجمه نامه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد به آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی دینی عراق را منتشر کرد.

نامه گوترش در پاسخ به نامه ای است که از دفتر آیت الله العظمی سیستانی، با موضوع اهانت به قرآن کریم در سوئد دریافت کرده بود.

در متن این نامه آمده است: از نامه حضرتعالی به تاریخ ۲۹ ژوئن ۲۰۲۳ در خصوص آتش زدن قرآن کریم تشکر می کنم.

وی افزوده ‌است: از حادثه اخیر سوزاندن قرآن کریم در استکهلم سوئد که منجر به تظاهرات در عراق در تعطیلات عید قربان شد، به شدت ناراحت شدم.

  الازهر خواستار تحریم کالاهای سوئدی شد

گوترش ادامه داده است: اجازه دهید تا همبستگی خود را با جامعه مسلمانان اعلام کنم و تعصب، خشونت و اسلام هراسی که تنش ها را تشدید و به تبعیض و افراط گرایی کمک می کند را محکوم کنم.

در ادامه این نامه آمده است: من این موضع را در تماس تلفنی خود با فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ بیان کردم و همچنین در بیانیه های مطبوعاتی منتشر شده توسط دفتر نماینده عالی اتحاد تمدن های ملل متحد در ۲۹ ژوئن ۲۰۲۳ منعکس شد.

گوترش در نامه اش خاطرنشان کرده است: سازمان ملل مصمم است تا قطعنامه شورای حقوق بشر در مورد مبارزه با نفرت پراکنی مذهبی را به طور کامل اجرا کند.

  عراق سفیر سوئد را در اعتراض به «هتک حرمت» پیاپی قرآن اخراج کرد

وی تاکید کرده است: سازمان ملل متحد از طریق نهادهای مربوطه خود، همچنان از کشورهای عضو می خواهد تا سیاست ها و چارچوب های ملی خود را برای شناسایی شکاف هایی که ممکن است موجب دعوت به نفرت پراکنی ملی، نژادی یا دینی شود، بررسی کنند.

دبیرکل سازمان ملل در این زمینه افزود: رهبران سیاسی و دینی نقش مهمی در فریاد در برابر مظاهر نفرت پراکنی مذهبی و روشن کردن این مطلب که گفت و گوی مسالمت آمیز بهترین راه برای ترویج درک و احترام متقابل است، دارند.

وی در ادامه تصریح کرده است: دعوت شما را برای ترویج همزیستی مسالمت آمیز و تحکیم ارزش های رحمانی کاملاً تأیید می کنم و احترام صمیمانه و تحسین عمیق خود را از خرد، رویکرد معتدل و درخواست همیشگی شما برای احترام متقابل و وحدت ابراز می کنم.

  هانا نویمن:‌اتحادیه اروپا درباره بازداشت فلودروس در ایران شفاف‌سازی شود

گوترش در پایان نامه خود آورده است: از ارتباط بیشتر و تعامل مستمر با حضرتعالی در مورد این موضوعات مهم مورد توجه مشترک استقبال می کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.