کد خبر : 7636
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 21:51

واکنش‌ها به بازداشت محمدقاسم مکارم شیرازی

واکنش‌ها به بازداشت محمدقاسم مکارم شیرازی
غیبت طولانی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران پس از انتشار خبرها درباره بازداشت مشاور و بازرس ویژه‌اش، خبرساز شد؛ گفته شده که دلیل غیبت وزیر راه «بستری شدن» در بیمارستان بوده است.

به گزارش کلینی نیوز، انتشار خبر بازداشت محمدقاسم مکارم‌شیرازی، بازرس ویژه و مشاور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران که با اتهام فساد مالی روبروست، واکنش‌های زیادی به همراه داشته است.

گفته شده ماموران وزارت اطلاعات ایران او را سر قراری برای «دریافت رشوه» به یورو به دام انداخته‌اند.

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید ساکن قم در بیانیه‌ای اعلام کرده که فرد بازداشت شده از فرزندان یا نوادگان او نبوده بلکه از «منسوبان» برادرش است.

در این بیانیه آمده که: «وی (محمدقاسم مکارم‌شیرازی) هیچگونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچگاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است.»

خبر بازداشت محمدقاسم مکارم‌شیرازی از سوی وزارت اطلاعات را پیشتر یک نماینده مجلس افشا کرده بود که حالا محمد حسینی معاون پارلمانی ابراهیم رئیسی، هم آن را تایید کرده است.

از سوی دیگر آقای قاسمی در نهایت دیروز (۱۲ شهریور) بعد از غیبتی طولانی، تلفنی با تلویزیون ایران گفت‌وگو کرد، اما به بازداشت مشاورش هیچ اشاره‌ای نکرد.

اردشیر مطهری، نماینده مجلس ایران پیشتر در پیامی که در توئیتر منتشر کرده بود نوشته بود ماموران وزارت اطلاعات، آقای مکارم شیرازی را «دغیبت طولانی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران پس از انتشار خبرها درباره بازداشت مشاور و بازرس ویژه‌اش، خبرساز شد؛ گفته شده که دلیل غیبت وزیر راه «بستری شدن» در بیمارستان بوده است.

  تقسیم بندی کیهان برای قانون شکنان کشف حجاب

دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود»، دستگیر کرده‌اند.

او به همزمانی بازداشت او با «کمردرد» وزیر راه ایران اشاره کرده بود.

پرسش هایم درباره قاسم مکارم از سوی #رستم_قاسمی بی پاسخ مانده.حتما درباره صرافی عمان،رستوران زنجیره ای در عمان،تعامل با پسر وزیر هم ابهاماتی دارم که منتظرم کمر آقای وزیر بهتر شود.@RostamGhasemi

— اردشیرمطهری (@Ardeshirmotahar) September 3, 2022

قاسم مکارم شیرازی کیست؟

بر اساس آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند قاسم مکارم شیرازی که بازرس ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازیست ۳۸ سال سن دارد.

‏‏در یک حساب تائید نشده توییتر او خود را فوق لیسانس علوم سیاسی، دانشجو دکتری روابط بین الملل، مشاور بین الملل شرکت بازرگانی پردیس بانک رفاه ایران و مشاور بین الملل شرکت مهندسی ایران معرفی کرده است.

  نیروی دریایی ایران اعلام کرد:با مانور ایذایی زیردریایی آمریکایی را به روی آب آمدن واداشتیم

قاسم مکارم شیرازی دو سال پیش، از حوزه انتخابی شیراز، برای نمایندگی مجلس نامزد شد ولی نتوانست به مجلس راه یابد.

او در زمان نامزدی رستم قاسمی، وزیر کنونی راه و شهرسازی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حامیان او بود.

«پرسش‌های بی‌پاسخ»

اردشیر مطهری، نماینده مجلس ایران با انتقاد از سکوت رستم قاسمی درباره بازداشت مشاورش نوشته است: «رستم قاسمی از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است. این درست نیست. باید بلند شود و پاسخ‌گوی سوالات و ابهامات مردم و نمایندگان باشد.»

او همچنین می‌گوید: «پرسش‌هایم درباره قاسم مکارم از سوی ‎رستم قاسمی بی پاسخ مانده. حتما درباره صرافی عمان، رستوران زنجیره‌ای در عمان، تعامل با پسر وزیر هم ابهاماتی دارم که منتظرم کمر آقای وزیر بهتر شود.»

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب هم نوشته: «گرچه نهایتا نهادهای مربوط مجبور می‌شوند در باره قاسم مکارم شیرازی توضیح دهند، پس بهتره پیش از شکل‌گیری افکار عمومی اطلاع‌رسانی دقیق کنند. این درست نیست که خانمی را به اتهام عادی و آشکار به تلویزیون آورد، ولی در باره این شخص سکوت کرد. پیشنهاد می‌شود کلیپ انتخاباتی او هم منتشر شود.»

  حمله نظامی به شمال سوریه قطعاً‌ به ضرر ترکیه و به نفع تروریستها خواهد بود

توضیح دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی

شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیت معظم نیست و ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچگاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است‌

در بخشی از بیانیه آمده است:اولا؛ شخص نامبرده از فرزندان یا نوادگان مرجعیت معظم نیست بلکه از منسوبین برادر مکرّم ایشان می‌باشد. ثانیا؛ وی هیچ‌گونه ارتباط کاری با این بیت و دفتر نداشته و ندارد و هیچگاه از جانب این مجموعه مورد حمایت یا سفارشی قرار نگرفته است. ثالثا؛ انتساب افراد به بزرگان نه باعث تایید آنهاست و نه مایه محدودیت؛ بلکه هرکس بر حسب شرایط و توانمندی‌های خود و بر طبق قوانین می‌بایست به کار گرفته شود و پاسخگوی اعمال خود باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.