کد خبر : 2512
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 فروردین 1401 - 10:27

واکنش ایران به تحریم های جدید آمریکا

واکنش ایران به تحریم های جدید آمریکا
خطیب زاده: ایالات متحده در حالی که ادعا می‌کند آماده بازگشت به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای است همچنان به نقض اساسی آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می‌دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه به تحریم‌های اعمال شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تحریم‌های اعلام شده جدید ایالات متحده علیه اتباع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این اقدام نشانه دیگری از سوءنیت دولت آمریکا در قبال مردم ایران است که در تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری آن دولت علیه ایران طراحی شده است و آشکارا این واقعیت را ثابت می‌کند که دولت کنونی آمریکا برخلاف ادعای خود، از هر فرصتی برای طرح اتهامات بی اساس و فشار بر مردم ایران استفاده می‌کند.

خطیب زاده افزود: ایالات متحده در حالی که ادعا می‌کند آماده بازگشت به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته‌ای است همچنان به نقض اساسی آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه می‌دهد.

  دومین نشست خبری ابراهیم رئیسی: شروط ایران برای احیای برجام

گفتنی است روز ۱۰ فروردین ماه ، براساس بیانیه خزانه‌داری ایالات متحده، دفتر کنترل دارائیهای خارجیِ خزانه داری (اوفک)،‌ «محمد علی حسینی» را به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داد. همچنین شرکت‌های «جستار صنعت دلیجان»، « صنعتی عمرانی پارس بنای صدر»، «سایه بان سپهر دلیجان» و «سینا کامپوزیت دلیجان» به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا اضافه شدند.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده این فرد از طریق چهار شرکت خود برای بخش جهاد خودکفایی و تحقیقات سپاه و همچنین شرکت صنایع شیمیائی پارچین که وابسته به سازمان صنایع دفاع است، لوازم مربوط به تولید موشک بالستیک تهیه می‌کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.