کد خبر : 13376
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 شهریور 1402 - 7:14

هشدار سازمان ملل: متاسفانه شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین بی وقفه ادامه دارد

هشدار سازمان ملل: متاسفانه شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین بی وقفه ادامه دارد
هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در صلح خاورمیانه با اعلام اینکه اوضاع نوار غزه همچنان وخیم است، از رژیم صهیونیستی خواست به تخریب اموال و منازل مسکونی فلسطینیان و آواره و اخراج کردن آن‌ها پایان دهد.

به گزارش کلینی نیوز، تور ونسلند هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در صلح خاورمیانه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که برای بررسی اوضاع فلسطین برگزار شد گفت: متاسفانه شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی بی وقفه ادامه دارد! باز تاکید می‌کنم که همه شهرک سازی‌ها غیرقانونی و مانع صلح است. از طرفی هم در هشت ماه نخست امسال، بیش از ۲۰۰ فلسطینی و حدود ۳۰ اسراییلی کشته شده اند که از کل آمار پارسال بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با توجه به شدت گرفتن خشونت‌ها و حملات شهرک نشینان صهیونیست به مردم فلسطین، در این جلسه شورای امنیت حتی نمایندگان آمریکا و انگلیس هم در برابر این اقدامات وحشیانه موضع گرفتند و آن را غیرقابل قبول دانستند.

  بیش از 50 میلیارد دلار هزینه جنگ غزه برای اسرائیل

نماینده روسیه در این نشست شورای امنیت هم اقدامات رژیم صهیونیستی را تهدید جدی برای ثبات و امنیت منطقه غرب آسیا دانست.

دیمیتری پولیانسکی گفت: مقامات اسراییل با تصویب ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی شمار زیادی فلسطینی را در بیت المقدس شرقی وکرانه باختری، به زور از خانه‌های شان اخراج کرده اند. از طرفی هم اسراییل امسال فقط در جنین، ۱۴۰ فلسطینی را کشته است.

ژانگ جون نماینده دائم چین در سازمان ملل هم در این جلسه گفت: با وجود این همه جلسه، اوضاع در واقعیت همچنان متشنج است و فقط امسال، بیش از ۴۰ کودک فلسطینی کشته شده اند. اشغالگر باید امنیت مردم را در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تضمین کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.