کد خبر : 8018
تاریخ انتشار : شنبه 26 شهریور 1401 - 20:39

مرگ مهسا امینی و بارتاب جهانی آن /واقعیتی که وارونه شد

مرگ مهسا امینی و بارتاب جهانی آن /واقعیتی که وارونه شد
جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در توییتی، جان باختن مهسا امینی را «غیرقابل بخشش» توصیف کرد.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری و روزنامه‌های وب‌سایت‌های پربیننده به زبان‌های مختلف دنیا، گزارش‌هایی درباره مهسا امینی ۲۲ ساله ایرانی منتشر کرده‌اند.

علاوه بر این بازتاب گسترده، در میان مقام‌های رسمی نیز رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور مداخله ایران با انتشار توییتی، اتفاقی را که برای خانم امینی رخ داده، «وحشتناک» توصیف کرد و نوشت: «ایران باید به خشونت علیه زنان پایان دهد و به آنها اجازه دهد تا از حقوق اساسی‌شان برخوردار باشند.»

جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز در توییتی، جان باختن مهسا امینی را «غیرقابل بخشش» توصیف کرد و نوشت که کشورش کماکان حکومت ایران را مسئول این اتفاق و «نقض حقوق بشر» می‌داند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی که توسط فرناز فصیحی تهیه شده، با هادی قائمی  از عوامل اغتشاشات عاشورای ۱۳۸۸ به اتهام محاربه به اعدام و نهایتا به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود به عنوان  مدیر مرکز حقوق بشر ایران مصاحبه کرده است.

او می‌گوید: «به دلیل وحشت حکومت از زنان جوان و خواسته‌هایشان، سرکوب این روزها – به ویژه علیه زنان – به شدیدترین سطح خود رسیده است.»

  رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی؛پاسخ به حمله موشکی ایران قطعی است

شادی صدر از مخالفین دین اسلام و صاحب نطریه چند شوهری است، در این گزارش از شادی صدر به عنوان حقوقدان ساکن لندن نام برده شده، در گفت‌وگویی از مجازات عاملین کشته شدن مهسا امینی ابراز ناامیدی کرده و گفته ریشه مشکل در قوانینی است که به ماموران اجازه می‌دهد تا زنان را به خاطر پوششان دستگیر کند.

شادی  اخیرا در فیس بوکش نوشت: “تقدس‌زدایی از امر مقدس و فروریختن هر آنچه  مقدس است، جوهرۀ مدرنیته است.” شوخی و لجن پراکنی به امر مقدس و تابو  زدایی هم جزیی از همین روند مدرن شدن جامعه در اذهان امثال شادی صدر است.

خبرگزاری فرانسه، در گزارشی ضمن شرح اعتراض‌ها به جان باختن مهسا امینی به افزایش اعتراض‌ها به حجاب اجباری پرداخته و به مواردی مانند مادری که در برابر ماشین گشت ارشاد، التماس می‌کرد دخترش را دستگیر نکنند.

اطلاعیه پلیس تهران بزرگ هیچ‌گونه برخورد فیزیکی وجود نداشته و فیلم دوربین‌ها برای خانواده مرحوم امینی نمایش داده شد

  AFC به پرسش فدراسیون فوتبال ایران جواب نداده است

در اطلاعیه مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ درخصوص مهسا امینی آمده است: در اجرای دستور فرمانده کل انتظامی کشور مبنی بر رسیدگی دقیق به این موضوع به فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در همان ساعات اولیه حادثه فوق، بلافاصله رسیدگی به آن بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

 

براساس نتایج به دست آمده و بازبینی دوربین‌های مداربسته، نامبرده روز سه شنبه مورخ ۲۲ شهریور ماه جاری به همراه تعدادی از افراد به دلیل پوشش نامناسب توسط مأموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ و به منظور اخذ تعهد و توجیه به یکی از مقرهای پلیس هدایت شدند که وی در جمع سایر مراجعه کنندگان در سالن اجتماعات به طور ناگهانی بیهوش شده و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک ترین بیمارستان جهت مداوا منتقل می شود که متأسفانه اقدامات درمانی مثمر ثمر واقع نشد.

  دستگیری شبکه تروریستی وابسته به داعش در جنوب ایران

لازم به ذکر است، تصاویر ضبط شده دوربین‌های مدار بسته از لحظه ورود وی به مقر انتظامی تا انتقال توسط اورژانس به رویت خانواده وی رسیده است.

 توضیح اینکه بر اساس رسیدگی دقیق به عمل آمده از زمان انتقال وی به خودرو و همچنین در مکان مزبور هیچ گونه برخورد فیزیکی با ایشان انجام نشده است.

واقعیتی که وارونه شد

14010626000812 Test NewPhotoFree

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلمی  که باعث جنجال آفرینی شد و در فضای مجازی با عنوان وداع پرستاران با مهسا امینی در بیمارستان کسری منتشر شد.

اما بررسی ها نشان می دهد که این فیلم متعلق به بیماری است که در ارومیه دچار مرگ مغزی شده بود و اعضایش بدنش را اهدا کردند.(همانطور که در فیلم منتشر شده هم مشخص است به بدن بیمار هنوز سرم وصل است).

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.