کد خبر : 2292
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1396 - 22:55

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم، محسن حججی در حسن‌آباد برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم، محسن حججی در حسن‌آباد برگزار شد
هم‌زمان با برپایی مراسم سوگواری شب سوم شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، در شهر، حسن آباد، گرامیداشت شهید حججی درمصلی امام خمینی حسن‌آباد برگزار شد.

به گزارش کلینی نیوز، حجت‌الاسلام‌ استیری امام‌جمعه شهر حسن‌آباد دراین مراسم، از خصوصیت‌های شهدای کربلا بر دشمن‌شناسی تأکید کرد و بیان داشت: در کربلا دو صف‌آرایی وجود داشت یکی صف‌آرایی همه خوبی‌ها و ارزش‌ها و دیگری هم صف‌آرایی تمام بدی‌ها و ضد ارزش‌ها که لازم است برای اینکه انسان بداند در کدام صف قرار بگیرد باید هردو گروه را با خصوصیاتی که داشتند را بشناسد که به‌اشتباه در صفوف دشمن قرار نگیرد. شهدای کربلا هم حسین را وهم دشمن را شناختند و انتخاب کردند.

وی در ادامه با اشاره به داستان محمد بن أبی حذیفه به راه دشمن‌شناسی اشاره کردند و افزودند: همان‌گونه که محمد ابن آبی حذیفه علت پیوستن خودش به امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و دوری از معاویه را یاران و اطرافیان دانست ماهم باید هوشیار باشیم و با افرادی ارتباط داشته باشیم که افراد مؤمن و متدین و دارای شخصیت مثبتی باشند چراکه معیار قضاوت دیگران نسبت به ما دوستان ما هستند.

  انتقاد از عدم حضوررئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری در شورای شهر حسن آباد

kulayninews ir 1396 7 11 6

kulayninews ir 1396 7 11 6حجت‌الاسلام‌ استیری در پایان یادآور شدند با اینکه معاویه محمدابن ابی حذیفه را تهدید به مرگ کرد تا دست از علی علیه‌السلام بردارد اظهار داشت:محمدابن ابی حذیفه در تشخیص خود یعنی عشق و علاقه به حضرت امیر ثابت‌قدم ماندند و نهایتاً در این راه به شهادت رسیدند.

وی درادامه افزود:شهید حججی را هم دیدیم با اینکه اسیر دست داعشی ها بود اما با یک صلابت و شجاعت خاص در تصویر دیده شد و کوچک‌ترین حالت ترس، اضطراب و نگرانی و تردید در او دیده نمی‌شود و این عزتی است که خداوند با او دادند و در دنیا این عزت به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.