کد خبر : 18404
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 10:21

فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل ۲۰۲۵ افتتاح می‌شود

فرودگاه بین‌المللی کربلا اوایل ۲۰۲۵ افتتاح می‌شود
استاندار کربلا ضمن اعلام پیشرفت 70 درصدی در پروژه ساخت فرودگاه بین‌المللی کربلا، خبر داد که این فرودگاه اوایل سال 2025 افتتاح خواهد شد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  «الصباح»، جاسم الخطابی استاندار کربلا، اعلام کرد که از آنجایی که کربلا مقصد دینی مهم میلیون‌ها مسافر از سراسر کشورهای جهان به شمار می‌آید، شاهد جریان بازسازی گسترده در بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و خدماتی است.

وی افزود: در این راستا عتبه حسینی، اقدام به احداث فرودگاه بین‌المللی در این استان کرد که پیشرفت این پروژه بیش از ۷۰ درصد بوده و افتتاح آن در اوایل سال آینده انجام خواهد شد.

الخطابی اشاره کرد که پیمانکار ساخت این فرودگاه یک شرکت بریتانیایی و طراح آن یک شرکت فرانسوی است که در طراحی بنای آن ویژگی‌های اسلامی و تمدنی عراق لحاظ شده است.

  حمله مجدد گروه مقاومت اسلامی عراق به مواضع امریکا

استاندار کربلا افزود که در حال حاضر ساخت باند فرودگاه تکمیل شده و به زودی ساخت چند سالن انتظار مسافران نیز تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد که این فرودگاه نه تنها برای استان، بلکه برای کشور دارای اهمیت راهبردی است به ویژه آنکه گردشگری دینی سفرهای میلیونی را در پی خواهد داشت و این امر بر فعالیت‌های اقتصادی استان و تبدیل آن به مقصد مهم گردشگری تأثیر خواهد داشت.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.