کد خبر : 18590
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 10:20

شکایت پلیس هند از رهبران ارشد حزب حاکم به جرم اهانت به مسلمانان

شکایت پلیس هند از رهبران ارشد حزب حاکم  به جرم  اهانت به مسلمانان
از زمانی که حزب بهاراتیا جاناتای ملی‌گرای هندوی نارندرا مودی در سال ۲۰۱۴ به قدرت رسیده است، جمعیت ۲۰۰ میلیون و اندی نفره مسلمان هند حال و روزی پرتلاطم داشته است.

به گزارش کلینی نیوز، پلیس هند پرونده شکایت علیه رهبران ارشد حزب حاکم بهاراتیا جاناتا را در ارتباط با پستی در شبکه‌های اجتماعی به جریان انداخته است. به گفته رهبران احزاب مخالف دولت، این پست وجهه مسلمانان  هند را تخریب کرده و از آنان چهره‌ای خبیث به نمایش می‌گذارد.

این ویدیو رهبران ارشد حزب کنگره – حزب اصلی مخالف – را به تصویر می‌کشد که با محروم کردن اعضای جوامع کاست‌های فرودست و قبایل هند، امکانات دولتی را در اختیار مسلمانان قرار می‌دهند.

در این ویدیو، راهول گاندی، رهبر کنگره، و کی سیدارامایاه، سروزیر ایالتی کارناتاکا، ازهمان حزب دیده می‌شوند که یک تخم پرنده با علامت «مسلمان» را در لانه‌ای در کنار سه تخم دیگر با علامت SC وOBC (اشاره به کاست‌های فرودست) و ST (اشاره به قبایل) می‌گذارد.

وقتی جوجه‌ها از تخم بیرون می‌آیند، آقای گاندی در حال خوراندن «کمک دولتی» فقط به جوجه‌ای است که کلاه خاص مسلمانان را به سر دارد و حالتی تهدید آمیز به خود گرفته است. بعد جوجه بزرگتر می‌شود و بقیه جوجه‌ها را از آشیانه بیرون می‌اندازد.

حزب کنگره علیه ‌این ویدیو به کمیسیون انتخابات شکایت کرد و به دنبال آن پلیس کارناتاکا پرونده‌ای را علیه بی وجایندرا، رئیس شعبه حزب حاکم در کارناتاکا، و امیت مالویا، رئیس بخش فناوری حزب در این ایالت به جریان انداخت.

مانیکام تاگور، نماینده حزب کنگره، در پستی در X از این ویدئو انتقاد کرد و گفت که «شیطانی جلوه دادن اقلیت‌ها توسط بهاراتیا جاناتا اقدامی غیرقابل قبول است.»

ساکت گوخاله، نماینده حزب کنگره از ترینامول در ایکس نوشت: «بی‌شرمی واژه‌ای به اندازه لازم گویا برای توصیف حزب بهاراتیا جاناتا یا مودی نیست، اینها هیچ قانونی را در این انتخابات مراعات نمی‌کنند.»

سلمان آنیس سوز، از رهبران کنگره گفته است: «نفرت بهاراتیا جاناتا از ما مسلمانان هرگز به‌ این حد بی‌پرده نبوده است.»

ساعاتی پس از به جریان افتادن پرونده توسط پلیس، کمیسیون نظارت بر انتخابات هند از ایکس (توییتر سابق) خواست این پست ویدیویی را حذف کند.

به گفته کمیسیون، این پست قوانین هند را نقض کرده است.

این دومین ویدیویی است که بهاراتیا جاناتا طی دو هفته گذشته به صورت آنلاین منتشر کرده است.

نارندرا مودی، نخست وزیر نیز ادعاهای مشابهی در این مورد مطرح کرده که احزاب مخالف در تجمع‌های انتخاباتی در صدد جلب حمایت مسلمانان بوده و به آنها وعده امتیازاتی بیش از سایر جوامع اقلیت داده‌اند.

رای‌گیری در انتخابات پارلمانی هند چند هفته پیش آغاز شده است و در ماه ژوئن به پایان می‌رسد. مقررات انتخاباتی احزاب و رهبران سیاسی را از بهره‌برداری از گرایش‌های مذهبی و قومی برای کسب رای منع کرده است.

اما رهبران احزاب مخالف و مفسران سیاسی گفته‌اند که آقای مودی که به‌دنبال سومین دوره نخست وزیری است، همراه با دیگر رهبران حزب ملیگرای هندو بهاراتیا جاناتا آشکارا به اسلام‌هراسی متوسل می‌شوند.

اوباش خودسر هندو کسانی را که مشکوک به تجارت گاو بوده‌اند کشته‌اند و کسب و کارهای کوچک مسلمانان را هدف قرار داده‌اند.

عریضه‌هایی علیه مساجد نوشته شده‌اند. ترول‌های اینترنتی «مزایده‌»هایی آنلاین علیه زنان مسلمان راه انداخته‌اند.

گروه‌های راست‌گرا و بخش‌هایی از رسانه‌های جریان اصلی به اسلام‌هراسی با اتهام «جهاد» دامن زده‌اند – مثلاً «جهاد عشقی» که به غلط مردان مسلمان را متهم می‌کند که زنان هندو را از طریق ازدواج مسلمان می‌کنند.

گفتارهای نفرت‌پراکنانه علیه مسلمانان شدت گرفته است – سه چهارم حوادث از ایالت‌هایی گزارش شده که تحت حاکمیت حزب بهاراتیا جاناتا بوده‌اند.

ضیاء السلام نویسنده کتاب تازه‌ای با عنوان «مسلمان بودن در هند هندو» می‌گوید: «مسلمانان شهروندانی درجه دو شده‌اند و در وطن خودشان تبدیل به اقلیتی نامرئی شده‌اند.»

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »