کد خبر : 14274
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 8:25

حمیدرضا دهقان

شناسایی و دستگیری دهها اتباع غیرمجاز در فشافویه

شناسایی و دستگیری دهها اتباع غیرمجاز در فشافویه
در هفته گدشته در بخش فشافویه طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز اجرا و حدود ۱۸۰ تبعه غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از روابط عمومی بخشداری فشافویه، روز چهذ شنبه ۱۲ مهرماه / با حضور پلیس امنیت شهرستان ری و کلانتری های ۱۷۶ و ۱۷۸ و همچنین نماینده بخشداری فشافویه، مرحله دوم طرح جمع آوری اتباع غیرمجاز در بخش فشافویه اجرا و حدود ۱۸۰ تبعه غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند.

 بخش فشافویه بدلیل وجود مجتمع صنعتی شمس آباد که بزرگترین کارخانه صنعتی خاورمیانه به شمار می آید و هم چنین اسکان ارزان، شهر حسن آباد و روستاهای بخش دارای بیشترین مهاجرین افغان را در شهرستان ری را در خود جای داده است.

قانون کار  جمهوری اسلامی و اتباع خارجی

  تجهیز توسعه و افزایش نیروی انسانی مرکز جامع سلامت فشافویه در دستور کار مدیران محلی

 کارفرمایانی که برای فرار از پرداخت حق بیمه و به دلیل ارزان بودن نیروی کار خارجی آنها را به خدمت می‌گیرند، موجب از بین رفتن فرصت‌های شغلی برای جویندگان کار و نیروهای کار داخلی می شوند و از این طریق فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

برابر ماده ۱۲۰ قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول بکار شوند مگر آنکه دارای روادید ورود با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آیین‌ نامه‌های مربوطه، پروانه کار دریافت کرده باشند.

مطابق با بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمدهای دولت، هر کارفرمایی که به صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده کند یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به ۵ برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می شود.

  درمانگاه تامین اجتماعی شهدای فشافویه شبانه روزی می شود؟

به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در واحدهای کارگاهی ممنوع است و صراحتا اعلام شده کارفرمایانی که اتباع خارجی غیر مجاز و فاقد پروانه کار یا اتباعی که پروانه کار آنها منقضی شده است را در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده است بپذیرند یا در مواردی که رابطه استخدامی تبعه بیگانه با کارفرما قطع می‌شود، مراتب را به وزارت کار اعلام نکنند برابر قانون به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.