کد خبر : 6961
تاریخ انتشار : جمعه 21 مرداد 1401 - 20:45

سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در نیویورک با چاقو مورد حمله قرار گرفت

سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی در نیویورک با چاقو مورد حمله قرار گرفت
سلمان رشدی، نویسنده  کتاب کفرآمیر آیات شیطانی بریتانیایی هندی تبار در جریان یک مراسم در شهر نیویورک آمریکا با چاقو مورد حمله قرار گرفت. 

به گزارش کلینی نیوز، سلمان رشدی روز جمعه قرار بود در انستیتوی چاتاکوئا در غرب ایالت نیویورک سخنرانی کند. بنا به گزارش‌ها او بر روی صحنه محل سخنرانی با چاقو مورد حمله قرار گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تصویری از رشدی را منتشر کرد که نشان می‌دهد او روی زمین دراز کشیده است و افراد زیادی دورش را احاطه کرده‌اند. پلیس می‌گوید، فرد مهاجم با چاقو به پشت گردن رشدی ضربه زده است.

کتی هوچال، فرماندار نیویورک در کنفرانسی خبری با اشاره به این که او با هلی‌کوپتر به بیمارستان منتقل شده گفت، مداخله یک مأمور پلیس باعث نجات جان رشدی از این حمله شده است.

حمله به سلمان رشدی

او گفت که رشدی زنده است و در بیمارستانی در دست مداوا قرار دارد.

نیویورک تایمز به نقل از یک شاهد عینی نوشت: «فقط یک مهاجم وجود داشت.»

  حمله مرگبار پهپادهای ناشناس به کانتینرهای گروه‌های وابسته به ایران در جنوب سوریه

این روزنامه آمریکایی افزود، مهاجم که “لباس سیاه پوشیده بود و لباس مشکی گشاد به تن داشت، با سرعت برق به سمت او دوید.” گفته می‌شود فرد مهاجم مهار و دستگیر شده است.

سلمان رشدی کیست؟

سَلمان رُشدی، نویسنده تبعه انگلیس و هندی‌تبار که با نگارش کتاب کفرآمیز «آیات شیطانی» مورد خشم و اعتراض مسلمانان قرار گرفت. وی در این رمان، شخصیت پیامبر خدا، صحابه و همسران وی را در قالب انسان‌های دیگر و با همان نام یا نام‌های مشابه، مورد اهانت قرار داد.

دستمایه وی در این داستان‌پردازی‌ها، افسانه‌های جعلی مندرج در کتاب‌های حدیثی اهل سنت بود. حکم اعدام سلمان رشدی از سوی امام خمینی، در سال ۱۳۶۷ش صادر شد.

کتاب آیات شیطانی

سلمان رشدی عضو انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان در سال۱۹۸۸ میلادی، پنجمین اثر خود به نام آیات شیطانی را به سفارش انتشارات صهیونیستی وایکینگ پنگوئن با دستمزد ۵۸۰۰۰۰ پوند، منتشر کرد.

  دادگاه عالی آمریکا به نفع یک مربی که در زمین بازی نیایش می‌کرد رای داد

وی در این کتاب، مقدسات اسلامی و مسلمانان را با دست‌مایه افسانه غرانیق، در قالب یک داستان بلند و در ۹ فصل، به گونه‌ای اهانت آمیز و تمسخرآلود، به تصویر کشیده است که همین مسئله موجب اعتراضات گسترده مسلمانان جهان شد. در کتاب آیات شیطانی، به رسول خدا، یاران و همسران وی و نیز فرشته وحی، جبرائیل، به صراحت توهین شده است.

حکم اعدام سلمان رشدی

امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران و مرجع تقلیدشیعیان، پس از آشکار شدن مسئله کتاب آیات شیطانی و گسترش اعتراض مسلمانان، در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ش (۷ رجب سال ۱۴۰۹ق) حکم اعدام وی را صادر کرد.

در این حکم آمده است که مؤلف کتاب آیات شیطانی و همچنین ناشرین آگاه از محتوای آن، محکوم به اعدام هستند. هر مسلمانی در هر نقطه‌ای آنان را یافت، آنها را اعدام کند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین کند. طبق این حکم، هر کسی در این راه کشته شود، شهید است.

  بانک مرکزی عراق معامله 8 بانک داخلی با دلار را ممنوع کرد

در  سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی برای ترور سلمان رشدی جایزه‌ای ۶۰۰ هزار دلاری تعیین کرد.

۴۳ موسسه و رسانه از جمله خبرگزاری فارس و خبرگزاری بسیج در فهرست تامین کنندگان این جایزه نقدی حضور دارند.

این جایزه به مناسبت سالروز صدور حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی آیت الله خمینی رهبر پیشین جمهوری اسلامی تعیین شده بود.

560x541 bonus salman rushdie iranian renew fatwa give 600000 dollars prize

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.