کد خبر : 14189
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مهر 1402 - 19:32

رهبر ایران:کشورهایی که سراغ قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفته‌اند ضرر خواهند کرد

رهبر ایران:کشورهایی که سراغ قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی رفته‌اند ضرر خواهند کرد
آیت‌الله خامنه‌ای به دولت‌هایی که سراغ قمار عادی‌سازی رفته‌اند، هشدار داد که از شرط‌بندی روی اسب بازنده ضرر خواهند کرد.

به گزارش کلینی نیوز،  رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی، مهمانان کنفرانس وحدت و جمعی از قشرهای مختلف مردم، احساس خطر قدرت‌های زورگو از تعالیم قرآن کریم را علت طراحی‌های آنها برای اهانت به این کتاب الهی خواند و با تأکید بر اینکه راه مقابله با دخالت آمریکا و قدرت‌های زورگو، اتحاد کشورهای اسلامی و اتخاذ خط مشی واحد در مسائل اساسی است، گفت: قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مانند شرط‌بندی روی اسب بازنده، محکوم به باخت است چرا که نهضت فلسطین امروز سرزنده‌تر و آماده‌تر از همیشه است و رژیم غاصب، رفتنی و در حال مرگ است.

خبرگزاری رسمی ایران (ایرنا)، رهبرانقلاب ایران با تأکید بر اینکه امروز دشمنی با اسلام از همیشه آشکارتر است، اهانت جاهلانه به قرآن را نمونه‌ای از این دشمنی‌ها دانستند و خاطرنشان کرد: یک ابله جاهل اهانت می‌کند و یک دولتی حمایت می‌کند که این نشان می‌دهد مسأله صرفاً یک اقدام در صحنه و اهانت‌آمیز نیست، به آن انسان نادان و جاهل کاری نداریم که برای تأمین مقاصد عناصر پشت‌پرده، خود را به شدیدترین مجازات‌ها و اعدام محکوم می‌کند؛ بحث بر سر طراحان این جنایت‌ها و کارهای نفرت‌انگیز است.

  کیسینجر: بازگشت به برجام خطرناک است!

آیت‌الله خامنه‌ای افزود: ما همچنان‌که بارها گفته‌ایم هیچ‌کسی را به جنگ و اقدام نظامی تشویق نمی‌کنیم و از آن اجتناب هم می‌کنیم، بنابراین دعوت به با هم بودن و اتحاد، برای جلوگیری از جنگ‌افروزی آمریکاست؛ چرا که آنها جنگ‌افروزی می‌کنند و همه جنگ‌های منطقه عامل خارجی دارد.

وی با اشاره به جنایت‌های مستمر اسرائیل گفت: امروز این رژیم نه فقط از جمهوری اسلامی ایران بلکه از همه کشورهای اطراف خود همچون مصر و سوریه و عراق نیز لبریز از کینه و غیظ است.

رهبر ایران تأکید کرد: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد؛ چرا که این رژیم رفتنی است و آنها در حال شرط‌بندی روی اسب بازنده هستند.

  تحریف کلام بزرگان دین در مقوله حجاب توسط رسانه های دشمن

این اظهارات در حالی مطرح شده که گزارش های متعدد از تلاش امریکا برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان خبر می دهد.

گفتنی است، پیمان ابراهیم که با تلاش دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، حاصل شد روابط دیپلماتیک اسرائیل با چند کشور عرب را عادی کرد.

امارات متحده عربی و بحرین امضاکنندگان این پیمان بودند و اسرائیل عمدتا کشورهای مراکش و سودان را نیز بخشی از این پیمان به حساب می‌آورد. سودان اکنون درگیر یک جنگ داخلی است.

اسرائیل در ماه گذشته اعلام کرد چارچوب توافقی که با میانجیگری آمریکا برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و عربستان تهیه شده ممکن است تا اوایل سال آینده محقق شود.

  میدان گازی آرش متعلق به کیست؟ادعای کویت و عربستان درباره «حق انحصاری آرش»

عربستان سعودی از زمان تاسیس اسرائیل در سال ۱۹۴۸ هرگز آن کشور را به رسمیت نشناخته است و اکنون گفته برقراری رابطه با اسرائیل را منوط به حل شدن مسئله فلسطین و مجموعه‌ای دیگر از تضمین‌ها است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.