کد خبر : 12291
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 تیر 1402 - 14:35

رئیسی: منتظر قانون حجاب نباشید، به تکلیف خود عمل کنید

رئیسی: منتظر قانون حجاب نباشید، به تکلیف خود عمل کنید
به گفته رئیس جمهوری ایران نباید به بهانه تأخیر در تصویب لایحه جدید "حجاب و عفاف" معطل ماند و دستگاه‌های مختلف کشور باید به تکلیف خود عمل کنند.

به گزارش کلینی نیوز، آقای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۱۹ تیرماه (۱۰ ژوئیه) در جلسه‌ویژه “حجاب و عفاف” با حضور سران قوا و نمایندگان شورای عالی به گزارانقلاب فرهنگی، از دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، وزارت ارشاد، قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواست تا “به تکالیف قانونی خود عمل کند”.

به گزارش سایت “انتخاب”، رئیسی در این نشست تصریح کرد که در اجرای تکالیف قانونی هیچ دستگاهی نباید به بهانه تاخیر در تصویب لایحه جدید حجاب و عفاف معطل بماند.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی نیز در همین روز در نشست شورای عالی قوه قضائیه ضمن اشاره به تأکیدهای مکرر خود گفت: «ما درخصوص برخی ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، قانون داریم؛ البته این قضیه فقط منحصر به مقوله عفاف و حجاب نیست».

  جایزه ۱۵ میلیون دلاری وزارت خارجه آمریکا در ازای دریافت اطلاعات درباره سپاه

به گزارش سایت “جهان‌نیوز”، محسنی اژه‌ای هفته گذشته در جلسه‌ای با ابراهیم رئیسی تاکید کرده که جمهوری اسلامی “در حوزه مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مظاهر آن، قانون دارد و نباید منتظر لایحه مجلس در این خصوص بود چرا که ممکن است این مقوله زمان‌بر باشد”. او افزود که “با همین قوانین موجود می‌توان در امر مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اقداماتی را انجام داد”.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی تأکید کرد: «بسیاری از ناهنجاری‌ها جرم مشهود است و با همین قوانین موجود می‌توان با هنجارشکنان به ویژه افرادی که به صورت سازمان‌یافته در این راستا اقدام می‌کنند برخورد کرد، ولی متاسفانه به هر دلیل با جرم مشهود برخورد نمی‌شود.»

  آلمان روند پذیرش پناهجویان افغانستانی در ایران و پاکستان را به حالت تعلیق درآورد

۲ واحد صنفی کافه در «مجتمع راگا شهرری» علی‌رغم تذکرات متعدد و اخذ تعهد به دلیل عدم رعایت ضوابط انتظامی (کشف حجاب) و عدم رعایت ساعت خاموشی، پلمب شد.

پرونده قضائی در این خصوص برای این ۲ واحد صنفی تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضائی ارسال شد.

لازم به ذکر است، سفره خانه «الماس ری» نیز به دلیل کشف حجاب، دهم اردیبهشت ماه توسط ماموران پلیس امنیت پلمب شده بود.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.