کد خبر : 7828
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 10:30

دعوت مقتدی صدر از هواداران خود برای مشارکت در زیارت اربعین

دعوت مقتدی صدر از هواداران خود برای مشارکت در زیارت اربعین
مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، با صدور پیامی درباره هر گونه «آزار کلامی و فیزیکی» زائران اربعین، «به ویژه برادران ایرانی» هشدار داد و چنین رفتارهایی را «غیرقابل قبول و حرام» دانست.

به گزارش کلینی نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در توییتی هواداران خود را به شرکت در مراسم زیارت اربعین و رفتن به سمت کربلای معلی دعوت کرد.

وی از آن ها خواست که از شعارهای حزبی، طائفه ای و فرقه ای و ‌نظامی دوری گزیده و بدون پرچم های حزبی، طائفه ای، نظامی یا خاصی شرکت کنند.

برپایه این گزارش، مقتدا صدر در این توییت خود بار دیگر خواستار عدم مشارکت سرایا السلام (شاخه نظامی جریان صدر) و الحشد الشعبی در تامین امنیت شد.

به  گزارش خبرگزاری ایرنا، نوشته شفق نیوز، مقتدا صدر همچنین از طرفداران خود خواست که “هیچ گونه تصاویری چه از شهدا و چه غیر شهدا در دست نگیرند و کفن یا هر لباس دیگری که آن ها را از دیگر زائران متمایز کند به ویژه لباس نظامی بر تن نکنند”.

  کشف تونل 7 کیلومتری گروه تروریستی داعش در مرز عراق و سوریه

وی همچنین گفت که تعدی فیزیکی یا زبانی و یا هر نوع دیگری به زائران غیر عراقی به ویژه برادران ایرانی امری زشت و ممنوع و بلکه حرام است.

رهبر جریان صدر همچنین گفت: متهم کردن دیگران و توصیف آنها به بعثی یا تروریستی یا شبه نظامی یا سایر توصیف ها در زیارت اربعین امری ممنوع بلکه ‌حرام و در حکم دروغ ‌پراکنی است.

وی گفت: حمل هر نوع سلاح بلکه هرگونه شیئ برنده ممنوع و بلکه حرام است وهر کس خلاف آن عمل کند، سروکارش با مراجع امنیتی خواهد بود.

مقتدی صدر همچنین گفت: هر کس (از این موارد) پیروی نکند، ما از وی مبرا هستیم و به هیچ وجه به ما وابسته نیست.

  پیش‌بینی مقامات امنیتی ایران: عبور بیش از 800 هزار زائر از مرز خسروی در اربعین حسینی

این پیام پس از آن منتشر می‌شود که طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی ویدیوهایی از تعرض کلامی به زائران ایرانی منتشر شده و در یک مورد هم گزارش‌هایی از حمله به زائران ایرانی در نزدیکی مرز منتشر شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.