کد خبر : 11503
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 - 8:24

امیرحسین علمائی

حکم اعدام ۲ قرآن‌سوز هتاک به دین و مقدسات اسلامی در ایران اجرا شد

حکم اعدام ۲ قرآن‌سوز هتاک به دین و مقدسات اسلامی در ایران اجرا شد
قوه قضائیه جمهوری اسلامی از اعدام دو زندانی عقیدتی، یوسف مهرداد و صدرالله فاضلی زارع، به اتهام "سب نبی و توهین به مقدسات" در سحرگاه دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ خبر داد. دیوان عالی کشور حکم اعدام آن‌ها را تأیید کرده بود.

به گزارش کلینی نیوز براساس خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه جمهوری اسلامی، رای صادره دادگاه استان مرکزی، صدرالله فاضلی زارعی، به اتهام “، ارتداد فطری، قذف مادر پیامبر، استخفاف قرآن به وسیله سوزاندن، توهین به مقدسات و انتشار تصاویر خصوصی دیگران بدون رضایت”، و یوسف مهرداد به اتهام “سب‌النبی و توهین به مقدسات دینی و اسلامی” به اعدام محکوم شدند.

براساس این گزارش ، در پی وصول گزارش‌های مکرر مردمی مبنی بر فعالیت یک مجموعه که مبادرت به انتشار تصاویر و لینک‌های مبتذل می‌کرد، در سال ۹۹ پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهر اراک تشکیل و افرادی در این رابطه شناسایی و به مراجع قضایی در تهران، اسلامشهر و رشت احضار می‌شوند.

با حضور این افراد در مرجع قضایی و انجام تحقیقات گسترده در مورد نوع فعالیت آن‌ها، مشخص می‌شود یکی از افراد احضار شده ارتباط کاملا ساختاری و هدفمندی با شبکه‌ای از افراد توهین‌کننده به مقدسات در فضای افکار عمومی و فضای مجازی دارد.

دستگیری یوسف مهرداد در اردبیل

در پی تحقیقات صورت گرفته، از فرد مورد اشاره و تجزیه و تحلیل داده‌های تجهیزات توقیف شده از یکی از متهمان، شخصی به نام یوسف مهرداد در شهرستان اردبیل شناسایی شده و مشخص می‌شود یوسف مهرداد مدیر و ایجادکننده یک گروه مجازی بسیار معروف در زمینه فعالیت‌های اسلام‌ستیزی و توهین‌های بیشرمانه به مقدسات دینی و اسلامی است.

  اعزام 4 هزار پزشک ایرانی به عراق در اربعین حسینی

یوسف مهرداد در گروهی که با هدف اسلام‌ستیزی، توهین به مقدسات و توهین به شخصیت پیامبر و ائمه اطهار ایجاد کرده بوده با دو شناسه متفاوت فعالیت می‌کرد که یکی از این حساب‌های کاربری با شماره موبایل ایران ایجاد شده بود و دیگری با شماره مجازی کشور فرانسه فعالیت می‌کرده است.

پس از شناسایی و بازداشت یوسف مهرداد، در تحقیقات فنی صورت گرفته از وی و امارات و اسناد بدست آمده از لوازم توقیف شده از او و همچنین اقاریر صریح متهم نزد مقام قضایی مشخص می‌شود نامبرده فعالیت گسترده‌ای دائر بر ترویج خداناباوری و توهین به مقدسات دینی و اسلامی داشته است.

یوسف مهرداد؛ ادمین و گرداننده اصلی ۱۵ گروه و کانال

در تحقیقات تکمیلی مشخص می‌شود، متهم یوسف مهرداد در گروه‌ها و کانال‌های متعدد با عناوین مختلف، اما اهداف یکسان در ترویج خداناباوری و توهین به مقدسات دینی فعالیت همه‌گیری داشته است.

  سیدحسن نصرالله:نیروهای ملی‌گرا و جنبش‌های مقاومت وابسته به ایران نیستند

در بررسی‌های فنی و دقیق صورت گرفته و آنچه در اکانت متهم مشخص شده است یوسف مهرداد حداقل در ۱۵ گروه و کانال ضد دین، ادمین و گرداننده اصلی بوده و به صورت گسترده در زمینه اسلام‌ستیزی، ترویج خداناباوری و توهین به مقدسات فعالیت می‌کرده است.

بازداشت فاضلی زارع

در ادامه تحقیق از گروه‌ها و کانال‌ها متعلق به یوسف مهرداد، مشخص می‌شود که او در اداره این گروه‌ها و کانال‌های اسلام‌ستیز و هتاک به مقدسات با فرد دیگری به نام صدرالله فاضلی زارع همکاری گسترده و تنگاتنگی داشته است.

با بازداشت فاضلی زارع و آغاز تحقیقات از وی مشخص می‌گردد یک اکانت معروف که سابقه گسترده‌ای در توهین به مقدسات و ترویج خداناباوری داشته روی گوشی همراه او فعال است و متهم پس از مواجه شدن با حقایق آشکار روی تلفن همراه خود تعلق اکانت موصوف به خود را می‌پذیرد.

انجام تحقیقات بیشتر از فاضلی زارع نشان می‌دهد که او نیز با یک شماره مجازی متعلق به فرانسه اقدام به ایجاد یک حساب کاربری کرده و فعالیت ضد دینی خود را آغاز کرده است.

  یونان یک کشتی روسی «حامل نفت ایران» را آزاد می‌کند

مدیریت ۲۰ گروه و کانال هتاک به مقدسات و خداناباوری توسط فاضلی زارع

زارع نیز در مانند یوسف مهرداد اقدام به ایجاد حساب کاربری دیگری کرده بوده که با آن حساب کاربری نیز فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه ترویج اسلام‌ستیزی و تبلیغ علیه دین اسلام و توهین به مقدسات و ائمه اطهار داشته است.

بررسی وسایل دیجیتال توقیفی از فاضلی زارع نیز حکایت از آن دارد که نامبرده در ایجاد و مدیریت چندین گروه و کانال دست داشته و اعضای گروه را هدایت می‌کرده است.

در تحقیقات به عمل آمده از فاضلی و بررسی وسایل الکترونیک وی اکانت معروف ترویج خداناباوری و هتاکی به ارزش‌‎های دینی، روی گوشی وی شناسایی می‌شود.

فاضلی زارع نیز همانند متهم دیگر مدیریت ۲۰ گروه و کانال ضد دین و هتاک را برعهده داشته و در آن‌ها فعالیت می‌کرده است.

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.