کد خبر : 11767
تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1402 - 9:30

تعطیلی موقت مرکز اسلامی ایران در انگلیس

تعطیلی موقت مرکز اسلامی ایران در انگلیس
در پی آغاز بررسی کمیسیون امور خیریه درباره مرکز اسلامی انگلیس که به تعطیلی موقت این مرکز منجر شد.

به گزارش کلینی نیوز،کمیساریای جمعیت‌های خیریه بریتانیا اواخر اردیبهشت ماه در اطلاعیه‌ای ادعا کرد در پی دریافت شکایات و گزارش‌هایی درباره اداره مرکز اسلامی انگلیس، با لغو اختیارات هیات مدیره، مدیری داخلی برای این مرکز برگزیده است تا فعالیت‌های این مرکزرا زیر نظر بگیرد.

بر اساس گزارش در خبرگزای ایران پرس؛ پی این اطلاعیه، شرکت بیمه طرف قرارداد با مرکز اسلامی انگلیس، قرارداد خود را لغو کرد و به علت بیمه نبودن مراجعان، مرکز اسلامی انگلیس تعطیل شد.

براساس گزارش اعتمادآنلاین، دیلی تلگراف در گزارشی در این رابطه ادعا کرد: مرکز اسلامی انگلیس در لندن به دلیل حمایت از جمهوری اسلامی ایران و چند هفته پیش از تلاش کمیساریای جمعیت‌های خیریه بریتانیا برای مصادره آن فعالیت‌های خود را به حال تعلیق در آورده است.

  اعتراض یک وزیر زن به رفتارهای برخی از مردان پارلمان بریتانیا

به گفته منابع آگاه، اداره‌کنندگان این مرکز ترجیح داده‌اند به جای مصادره شدن آن توسط کمیساریای جمعیت‌های خیریه انگلیس برای مدتی آن را تعطیل کنند.

این در حالی است که یکی از سخنگویان کمیساریا اعلام کرد، ما به تحقیقات خود در مورد این مرکز ادامه داده و همچنان با هیات امنای موقتی آن که اوایل ماه جاری منصوب کرده‌ایم، در ارتباط خواهیم بود، گرچه نمی‌توانیم اطلاعات بیشتری در این رابطه اعلام کنیم.

مرکز اسلامی انگلیس، زیر نظر دفتر رهبر انقلاب اسلامی ایرات اداره و مدیر آن، با حکم رهبر ایران برگزیده می‌شود.

کمیساریای جمعیت‌های خیریه بریتانیا در انگلیس که مدیر ان را وزیر فرهنگ و رسانه انگلیس منصوب می‌کند مرکز را به انجام اقدامات سیاسی، روشن نبودن وضعیت مالی و بی توجهی به مقررات اداره اماکن خیریه متهم کرد، اتهاماتی که بار‌ها مسئولان این مرکز ان را رد کردند.

  اقدام تروئیکا اروپایی برای تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام

مرکز اسلامی انگلیس یکی از کانون‌های اصلی اجتماع مسلمانان از ملیت‌های مختلف در انگلیس است که علاوه بر ایرانیان و مسلمانان انگلیسی، مسلمانان کشور‌های پاکستان، افغانستان، عراق، هندوستان، بحرین و کویت و برخی دیگر از کشور‌ها در ان حضوری فعال دارند و مراسم عبادی و ایین‌های مذهبی را در این مرکز برگزار می‌کنند.

ده‌ها نفر از مسلمانانی که به تعطیلی موقت مرکز اسلامی انگلیس اعتراض دارند، مراسم نماز جماعت مغرب و عشا، دعای کمیل و نیز جشن میلادی حضرت امام رضا (ع) را شب جمعه در برابر ساختمان این مرکز برگزار می‌کنند.

این مرکز در جریان ناآرامی‌های ماه‌های گذشته در ایران، منافقین، سلطنت طلبان و گروه‌های تجزیه طلب در انگلیس نیز چندین بار به نماز گزاران و ساختمان این مرکز حمله کردند که منجر به اسیب دیدگی مسلمانان و ساختمان این مرکز شد.

  قنبرزاده فیزیولوژی ورزشی:توهین عجیب تیم ملی انگلیس به ایران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.