کد خبر : 7823
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 16:01

تصادف مرگبار خودروی حامل زائران در شوملی عراق

تصادف مرگبار خودروی حامل زائران در شوملی عراق
تصادف میان سه خودرو که زائران اربعین نیز از مسافران آنها بودند، تاکنون منجر به مرگ ۱۱ تن و مصدومیت ۳۰ تن دیگر شده است.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه ها، محمد کاظم آل صادق، سفیر جمهوری اسلامی در عراق به نقل از سه بازمانده انفجار اتوبوس در «شوملی عراق» گفت که همه مسافران ایرانی بوده‌ و به نظر می‌رسد که یازده نفر کشته‌شده نیز ایرانی باشند.

پیشتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر ایران، صبح یکشنبه ۲۰ شهریور خبر داد که در پی انفجار یک دستگاه اتوبوس در پمپ بنزین در شهر شوملی استان بابل عراق دستکم ۱۱ تن جان باختند و ۳۰ نفر از جمله چند ایرانی مصدوم شدند.

کولیوند در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه هویت و ملیت جانباختگان مشخص نیست، گفت که پس از شناسایی اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

  عقب‌نشینی هواداران مقتدی صدر از منطقه امنیتی سبز بغداد

درباره علت این انفجار یا مسئولان احتمالی آن مقامات عراقی یا ایرانی تاکنون توضیحی نداده‌اند.

به گفته معاون مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ایران برخورد سه وسیله نقلیه با یکدیگر موجب وقوع این حادثه شده است.

طاهر درودی گفت «یک دستگاه مینی‌بوس در حال حرکت در مسیر بوده که در نزدیکی یک پمپ بنزین با یک دستگاه ون برخورد کرده است. پس از آن هم ون به دلیل آنکه کپسول گاز در آن قرار داشته دچار انفجار شده و با کامیونی که جلوتر قرار داشته برخورد کرده است.»

آقای درودی گفت که بر اساس قوانین کشور عراق «مصدومان به بیمارستان منتقل شده و در آنجا باید تعیین تکلیف شوند، از این رو حادثه‌دیدگان نیز به بیمارستان دیوانیه عراق منتقل شدند.»

  ایران و عراق یک توافق امنیتی امضا کردند

صبح امروز، اشکان موسوی، سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر ایران از واژگونی ون حامل زائران ایرانی در استان حله عراق که منجر به کشته شدن ۴ نفر و مصدومیت ۱۰ نفر دیگر شد، خبر داد.

مراسم اربعین امسال ۲۶ شهریور برگزار می‌شود و به‌گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیتی وزیر کشور، تا ۲۰ شهریور دو میلیون و ششصد هزار نفر از ایران وارد عراق شده‌اند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.