کد خبر : 14132
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 مهر 1402 - 20:30

تشکیل ارتش متحد عشائر عربی دیرالزور علیه تجزیه سوریه و رهبران کرد قسد

تشکیل ارتش متحد عشائر عربی دیرالزور علیه تجزیه سوریه و رهبران کرد قسد
شیخ ابراهیم الهفل، شیخ بزرگ قبیله عگیدات که عملا رهبری جنبش عشائر عربی را در شرق فرات بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای از تشکیل ارتش منظم عشیره‌ای عربی برای مبارزه با اشغالگری و تمامیت‌خواهی رهبران کرد قسد خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز، شیخ ابراهیم الهفل، شیخ بزرگ قبیله «العکیدات» در پیامی خطاب به اهالی دیرالزور اعلام کرد: «خطاب به فرزندان برومند فرات! مژده‌ی تشکیل یک فرماندهی نظامی وابسته به عشایر و قبایل عرب برای مبارزه با مزدوران قندیل و اتباع خیانتکار عرب آنان و بیرون راندن‌شان از سراسر آبادی‌های منطقه‌ی فرات را می‌دهم.»

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ هفل، شیخ قبیله العگیدات خروج خویش از دیرالزور را تکذیب نمود و با هشدار به عشایر عربی که با شبه‌نظامیان قسد همکاری دارند، از آنان خواست که از نیروهای قسد جدا شوند؛ تا بدین ترتیب با اتمام حجت با آنها و در صورتیکه همچنان به همکاری خود با قسد ادامه دهند، از سوی عشایر عرب شرق سوریه به عنوان دشمن تلقی شده و مورد هدف قرار گیرند.

  فرمانده سازمان تروریستی سنتکام:ایران از ۵ سال قبل قدرتمندتر و دارای بزرگترین نیروی پهپادی منطقه است

شیخ ابوغامد الشحیل، از فرماندهان میدانی ارتش عشائر عربی نیز در این زمینه اظهار داشت: «سپاس از آنِ پروردگار جهانیان است و جنگ جز علیه ستمکاران روا نیست، اما بعد..

خطاب به تمامی نیروها و عشایر فرات، از شما می‌خواهیم که به رزم خود ادامه داده و به مزدوران قسد هجوم آورید. همچنین با شیخ بزرگوار و گرامی‌مان، شیخ ابراهیم جدعان الهفل پیمان بسته و از ایشان حمایت می‌کنیم. ما از شما می‌خواهیم که به مبارزه ادامه دهید. تا پیروزی نهایی اقدام به هیچگونه مذاکره‌ای نخواهیم کرد.»

تشکیل ارتش عربی عشائر شرق دیرالزور با همکاری و حمایت همه عشائر این منطقه صورت نگرفته است. منابع عشایری عرب می‌گویند که انتشار بیانیه شیخ الهفل همزمان با درز اطلاعاتی صورت گرفته است که طبق آن برخی شخصیت‌های قبیله‌ی العگیدات که روابط خوبی با نیروهای قسد دارند، در تلاشند تا با هماهنگی با ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی ایالات متحده، یک ساختار سیاسی- نظامی را در دیرالزور ایجاد نمایند تا بدینگونه شیخ الهفل را مجبور به استعفاء و کناره‌گیری از سمت شیخ‌المشایخی کنند.

  اصرار آمریکا به دزدی با تخلیه نفت از نفت‌کش توقیف شده سوئز راجان ایران

 

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.