کد خبر : 16392
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 - 17:06

ایران از پرتاب ماهواره ثریا به مدار ۷۵۰کیلومتری زمین خبر داد

ایران از پرتاب ماهواره ثریا به مدار ۷۵۰کیلومتری زمین خبر داد
بر اساس گزارش‌ها، نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح شنبه ۳۰ دی ماهواره‌ای را به فضا پرتاب کرد. گفته می‌شود این ماهواره در مدار ۷۵۰ کیلومتری از زمین قرار گرفته است.

به گزارش کلینی نیوز، بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی در ایران و آنگونه که عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته، ماهواره‌بر مذکور توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران ساخته شده و از “قابلیت حمل تا ۱۰۰ کیلوگرم” برخوردار است.

گفته شده است این ماهواره که توسط ماهواره‌بر سه مرحله‌ای با سوخت جامد، موسوم به “قائم ۱۰۰” نیروی هوافضای سپاه پاسداران حمل شده، در مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین قرار گرفته است. این برای نخستین‌بار است که ماهواره‌برهای ایرانی به مدار ۷۵۰ کیلومتری دست یافته‌اند.

گفتنی است،  تحریم‌های سازمان ملل متحد در ارتباط با برنامه موشکی بالستیک ایران در ماه اکتبر سال پیشین میلادی به پایان رسیده‌اند.

  حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران+فیلم

بر اساس توافق هسته‌ای موسوم به «برجام»، قرار بود برخی محدودیت‌های مربوط به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی ایران از جمله ۸۴ تحریم سازمان ملل و ١١٢ تحریم بریتانیا علیه افراد و نهادهای دخیل در فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی و همچنین برخی محدودیت‌های تسلیحاتی و موشکی علیه حکومت ایران در روز ۲۶ مهر ۱۴۰۲ (١٨ اکتبر ۲۰۲۳) که «روز انتقال» نامیده شده است، برداشته شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.