کد خبر : 11470
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 10:10

امیرحسین علمائی

افزایش نرخ فقر در ترکیه به ۱۴ درصد

افزایش نرخ فقر در ترکیه به ۱۴ درصد
موسسه آماری TÜİK ترکیه فاش کرد که از هر صد نفر در ترکیه، 17 نفر زیر خط فقر شدید هستند و میانگین فقر دائم در مقایسه با سال گذشته با افزایش 0.20 واحدی به 14 درصد رسیده است.

به گزارش کلینی نیوز،  براساس نتایج بررسی ها، از هر صد نفر ۴۱ نفر امکان مصرف گوشت و مرغ ندارند و ۳۲.۶۰ درصد از افراد در معرض خطر فقر یا محرومیت اجتماعی هستند.

بنا به گزارش میدل ایست نیوز به نقل از روسیا الیوم براساس میانگین فقر با احتساب ۵۰ درصد از میانگین درآمد خانواده، ۲۷.۷۰ درصد از افراد بی سواد به عنوان فقیر طبقه بندی شدند.

فارغ التحصیلان آموزش عالی، گروهی هستند که به میزان ۲.۶۰ درصد، کمترین میزان فقر را دارند.

کنفدراسیون سندیکاهای کارگری ترکیه در آخرین گزارش ماهانه درباره وضعیت معیشت مردم این کشور، اعلام کرد که خط فقر برای یک خانواده چهار نفره در ترکیه به فراتر از ۳۳ هزار لیره (۱۵۴۰ یورو) رسیده است.

  حمله به سفارت رژیم صهیونیستی اسرائیل در استانبول و آنکارا

خط فقر در این کشور معادل کل هزینه‌های اجباری برای خوراک و پوشاک، مسکن، حمل و نقل، آموزش، بهداشت و نیازهای مشابه در نظر گرفته شده و محاسبه می شود.

خط گرسنگی در ترکیه نیز که بیانگر میزان هزینه غذایی خانوار است، برای یک خانواده چهار نفره، ماهانه به ۱۰ هزار و ۱۳۵ لیره(۴۷۳ یورو) رسیده است.

کنفدراسیون سندیکاهای کارگری ترکیه همچنین هزینه ماهانه زندگی برای یک کارمند مجرد در این کشور را نیز ۱۳ هزار و ۱۶۷ لیره اعلام کرد.

نرخ صاحبان منزل مسکونی به مقدار ۰.۸۰ واحد در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته و در سال ۲۰۲۲، ۵۶.۷۰ درصد محاسبه شده است.

  اردوغان:هر لحظه امکان آغاز عملیات ترکیه در شمال سوریه وجود دارد

میزان کسانی که مستاجر هستند ۲۷.۲ درصد و میزان کسانی که منزل شخصی دارند و اجاره نمی پردازند ۱۵.۱ درصد است.

نسبت به سال قبل، نرخ بدهی‌های پرداختی یا اقساط غیر از خرید مسکن و هزینه مسکن با ۴.۳۰ واحد درصد کاهش به ۵۹.۴۰ درصد رسیده است. در حالی که این پرداخت‌ها بر ۶.۲۰ درصد جمعیت فشار وارد نکرد اما بار سنگینی را بر ۱۷.۷۰ درصد تحمیل کرد.

نرخ تورم در ترکیه به عنوان یکی از شاخص های تاثیرگذار در تعیین خط فقر، در سال گذشته میلادی ۶۴.۲۷ درصد بود و حتی برای مدتی به بیش از ۸۵ درصد نیز افزایش یافت.

  تقویت مواضع نیروهای سوری و روسی در شمال سوریه همزمان با سفر لاوروف به آنکارا

دولت «رجب طیب اردوغان» برای کنترل تورم، نرخ بهره بانکی را در چند مرحله کاهش داد و به ۸.۵ درصد رساند ولی این امر هم کمکی به تورم فزاینده در این کشور نکرد، به طوری که نرخ تورم در ماه اکتبر۲۰۲۲ (نیمه آبان ۱۴۰۱) به ۸۵.۵۱ درصد رسید که بالاترین نرخ تورم این کشور از سال ۱۹۹۷ به بعد بود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.