کد خبر : 14136
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1402 - 19:30

افتتاح پنجمین دوره جایزه بین المللی مصطفی (ص) در اصفهان برگزارشد

افتتاح پنجمین دوره جایزه بین المللی مصطفی (ص) در اصفهان برگزارشد
پنجمین دوره اعطای جایزه بین المللی علمی و فناوری مصطفی (ص) در اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، پنجمین دوره اعطای جایزه علمی و فناوری بین المللی مصطفی (ص) در اصفهان آغاز به کار کرد.

این جایزه در بخش‌های علوم پایه، مهندسی، ارتباطات، نانو، محیط زیست و هوش مصنوعی در حال برگزاری است.

دو هزار و ۶۱۳ طرح تحقیقاتی- پژوهشی از ۱۵۰ دانشمند از سراسر جهان، به دبیرخانه جایزه مصطفی، ارسال شده است.

بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص)، با محوریت شبکه‌سازی، اعتباربخشی، ظرفیت‌سازی و گفتمان‌سازی و با در نظر گرفتن ارزش‌هایی چون حقیقت‌جویی، نقش‌آفرینی در احیای دوباره تمدن اسلامی، احترام، عزت و امانتداری که از عموم جامعه و مردم وام گرفته، قصد دارد در راه گسترش علم و فناوری و خدمت به رفاه بشریت، افقی روشن را ترسیم کند و این دوره از رویداد به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

جایزه بین المللی مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری در جهان و بعد از مطالعه علمی ۳۰۰ جایزه جهانی و بررسی استانداردهای این جوایز از اوایل دهه ۹۰ شروع به کار نموده است و به دلیل اهمیت دانش در سخنان پیامبر خاتم، مزین به نام پیامبر اکرم(ص) شده است.

  بین حملات به اهداف ایران در سوریه و مذاکرات احیای برجام ارتباطی هست؟

این جایزه تاکنون چهار دوره در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده و پنجمین دوره آن، مهر ۱۴۰۲ و همزمان با میلاد پیامبر رحمت برگزار می شود.

علی اکبر صالحی قائم‌مقام فرهنگستان علوم در نشست خبری در شهریور ماه در خصوص نحوه گزینش افراد برگزیده اظهار کرده بود که رصد و پایش از طریق امکانات ارتباطی موجود و ارتباط با افراد برگزیده علمی در بنیاد علمی جایزه مصطفی، ۲۶۱۳ پرونده در ۴ موضوع مورد نظر از دانشمندان مسلمان و غیرمسلمان دریافت گردید. در غربال‌های بعدی نیز به ترتیب ۲۰۶، ۴۸، ۹ و در نهایت ۵ پرونده برگزیده شدند.

  ایران ۲- ولز صفر: فوق‌العاده بودیم

برندگان دوره پنجم جایزه مصطفی (ص)

احمد حسن، دانشمند مصری دانشگاه کوئینز کانادا با موضوع تحقیق «کاوش مخازن نرم‌افزاری (MSR)» برگزیده حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دوره از مسابقه جایزه مصطفی (ص) بود.

امید فرخ‌نژاد نیز استاد ایرانی دانشگاه هاروارد نیز با تحقیق بر روی «طراحی، توسعه و ارزیابی بالینی داروهای نوین بر پایه نانوذرات پلیمری» توانست جایزه مصطفی (ص) را در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی دریافت کند.

در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی، سامیا خوری نیز که استاد دانشگاه بیروت است، با تحقیق بر روی «رویکردهای نوین در بیماری MS» برنده دیگر این جایزه بود.

احمد فوزی اسماعیل، استاد دانشگاه علم و فناوری مالزی با کار بر روی «توسعه کاربردهای فناوری غشا» برنده جایزه مصطفی (ص) در حوزه علوم پایه و مهندسی شد

  مغایرت موادی از لایحه عفاف و حجاب با سیاست‌های کلی قانون‌گذاری ایران

مورات اویسال نیز از دانشگاه نیویورک در ابوظبی با کار بر روی «ارتباطات بی‌سیم نوری» برنده جایزه در حوزه فناوری اطلاعات شد.

پنجمین دوره جایزه بین المللی مصطفی (ص)، از ۶ تا ۱۲ مهرماه سال جاری و همزمان با میلاد حضرت مصطفی (ص) در شهر اصفهان برگزار می شود.

اعطای جایزه مصطفی (ص)، هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و برگزیدگان هرکدام از محورهای این جایزه علمی، ۵۰۰ هزار دلار از محل وقف علم و فناوری دریافت خواهند کرد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.