کد خبر : 7871
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 21:25

اعتراض کشاورزان پاکستانی باعث توقف صادرات گوجه‌فرنگی ایران

اعتراض کشاورزان پاکستانی باعث توقف صادرات گوجه‌فرنگی ایران
در پی اعتراض کشاورزان پاکستانی و متوقف کردن کامیون‌های حامل گوجه‌فرنگی از ایران به ایالت بلوچستان این کشور، صادرات این محصول متوقف شد.

به گزارش کلینی نیوز، روزنامه «داون» چاپ پاکستان روز ۱۹ شهریور در این زمینه نوشت: برخی کشاورزان با تجمع در منگچر و بستن بزرگراه کویته-کراچی مانع حمل گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران شدند.

یک مقام رسمی گفته است که معترضان یک کامیون حامل گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران را متوقف و شروع به غارت و پرتاب جعبه‌های گوجه‌فرنگی در جاده کردند.

معترضان می‌گویند که محصولات خود آن‌ها آماده عرضه به بازار است و دولت نباید اجازه واردات این محصول از ایران را بدهد.

انجمن زمینداران پاکستان که سازمان‌دهنده این اعتراضات بوده، غارت و تخریب گوجه‌فرنگی وارداتی از ایران را محکوم کرده و گفته است که این حادثه ربطی به کارزار آن‌ها نداشته است.

  قانون جنجالی کنگره امریکا علیه رئیس شورای قضایی عراق

یک نماینده این انجمن گفته که اعتراض آن‌ها کاملا با اهداف صلح‌آمیز بوده است.

به‌گفته این انجمن، واردات گوجه‌فرنگی و برخی دیگر از محصولات از ایران و افغانستان باعث وارد آوردن خسارت به کشاورزان داخلی و به هم ریختن قیمت‌ها در بازار خواهد شد.

در هفته‌های اخیر، قیمت پیاز و گوجه‌فرنگی و برخی دیگر از محصولات زراعی پاکستان، به شدت افت کرده است.

سفارت پاکستان در نامه ای به اتاق ایران اعلام کرد: در حال حاضر یکی از نیازهای مهم این کشور در حوزه کشاورزی و مواد غذایی، نیاز به دو محصول پیاز و گوجه فرنگی است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فود پرس» سیل ویرانگر روزهای اخیر در کشور پاکستان صدمات زیادی در پی داشته و نه فقط زیرساخت ها مانند جاده ها، منازل مردم و مدارس را از بین برده که بخش زیادی از محصولات کشاورزی را هم از بین برده است.

  درخواست نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت

براساس این گزارش بنا به اعلام نیاز فوری سفارت پاکستان در مکاتبه با اتاق بازرگانی ایران، در حال حاضر یکی از نیازهای مهم این کشور در حوزه محصولات کشاورزی و مواد غذایی، نیاز به دو محصول «پیاز» و «گوجه فرنگی» است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.