کد خبر : 8000
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 12:10

ادامه واکنش‌ها به مهاجرت پسر معاون رئیس جمهوری ایران به کانادا

ادامه واکنش‌ها به مهاجرت پسر معاون رئیس جمهوری ایران به کانادا
در روزهای گذشته خبر مهاجرت حمیدرضا رضازاده، پسر انسیه خزعلی، با واکنش‌های گسترده‌ای به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد.

به گزارش کلینی نیوز، در واکنش به این انتقادها،خانم خزعلی در توئیتی خبر سفر پسرش به کانادا را تایید کرد و ادعا کرد که «سفر موقت کاری» او «جهت توسعه و پشتیبانی یک مجموعه دانش‌بنیان» مربوط به «کامپیوتر» است و پس از «اتمام این پروژه در ماه‌های آینده» فرزندش به ایران بازخواهد گشت.

اما مهدی خزعلی، برادر انسیه خزعلی، در ادامه انتقادات خود از مهاجرت خواهرزاده‌اش به کانادا گفته است: «این درست نیست که والدین کسی در ایران موافق فیلترینگ باشد اما او در خارج، در زمینه وی‌پی‌ان کار کند.»

محمدحسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و ایتالیا، نیز گفته فرزند خزعلی یا می‌خواهد «فیلترهایی را که در ایران اعمال می‌شود تقویت کنند و یا شاید قصد این است که وی‌پی‌ان‌هایی که برای سایت‌های مستهجن کار می‌کنند خنثی‌سازی کنند. خوب یا بد بودن کار بستگی به هدف و نتیجه کار ایشان دارد.»

پیشتر اسماعیل کوثری، نماینده مجلس شورای اسلامی، نیز انتشار گزارش‌ها درباره مهاجرت فرزند انسیه خزعلی به کانادا را «جوسازی» و «بزرگنمایی» خوانده بود.

وی هدف از طرح چنین اخباری را «بدبین کردن مردم نسبت به نظام و مسئولان» توصیف کرد و مدعی شد که مهاجرت فرزندان مسئولان برای «پیشرفت کشور» است.

به نوشته وب‌سایت خبرآنلاین، حمید رضازاده، فرزند خانم خزعلی در کانادا در شرکت «بِتِرنِت» فعالیت دارد، «اما بعد از این که مشخص شد این شرکت در کار فروش فیلترشکن است، او پروفایل خود را غیرفعال و رزومه‌اش را مخفی کرد».

  تبادل زندانیان بلژیک با ایران؛ ونده‌کاستیل و اسدی آزاد شدند

این در حالی است که محمدرضا رضازاده، استاندار اسبق فارس و همسر انسیه خزعلی، مدعی شده شرکت فرزندش، «از ابتدای تأسیس، بازار کشورهای خارجی را مورد هدف قرار داده و هیچ فعالیتی در بازار ایران نداشته است. هیچ‌گاه به کاربران ایرانی خدمات وی‌پی‌ان، چه رایگان چه پولی، ارائه نکرده و قوانین هیچ کشوری را نقض نکرده است.»

به نوشته تابناک، سردار کوثری در واکنش به سفر آقازاده انسیه خزعلی به کانادا می‌گوید: برخی الکی این قضیه را بزرگ می‌کنند و در واقع به دنبال بزرگنمایی هستند.

برخی دیگر هم خیال می‌کنند فقط فرزندان مسئولان به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، باید بگویم این یک تصور بسیار اشتباهی‌ست.

 سردار اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس یازدهم در واکنش به حواشی پسر انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهوری گفته «اینطور نیست که بگوییم هر کسی به خارج از کشور مهاجرت می‌کند، حتما آقازاده است.»

هدف از طرح موضوعاتی مثل مهاجرت خانواده مسئولان، بدبین کردن مردم نسبت به نظام است.

به نوشته روزنامه شرق، آقای عرفاتی در توییتی نوشته بود: «اخیرا فرزند یک معاون وزیر برای ادامه تحصیل در یک کشور خارجی ویزا گرفته بود و قصد خروج داشت که به محض اطلاع رئیس جمهور، دستور صادر شد اگر فرزند رفت، پدر هم برود!»

  درخواست آمریکا از چین درباره ایران و دست رد چین به آمریکا

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت اضافه کرده بود که «گذشت آن دوران که افتخار مقامات عالی دولت، اقامت فرزندانشان در خارج از کشور باشد. مسئولان مراقب گشت ارشاد باشند».

اما پس از این ادعا، روشن شد که فرزند انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور نیز چند سالی است به کانادا مهاجرت کرده است. خبری که از سوی مهدی خزعلی، برادر معاون زنان رئیس‌جمهور هم تأیید شد.

البته انسیه خزعلی در واکنش به حضور فرزند خود در خارج از کشور مدعی شد: «پسرم خارج از کشور است، اما مهاجرت نکرده و به دنبال توسعه یک مجموعه «دانش‌بنیان» است».

در‌حالی‌که طبق بررسی کاربران فضای مجازی و مستندات منتشر‌شده در رسانه‌های اجتماعی، حمیدرضا رضازاده، پسر انسیه خزعلی، معاون ابراهیم رئیسی، مؤسس و مدیر اجرائی شرکت «بترنت» بوده که خدمات وی‌پی‌ان به کاربران ارائه می‌دهد.

این در حالی است که انسیه خزعلی یکی از حامیان فیلترینگ و محدودسازی فضای مجازی و اینترنت در کشور است. از‌این‌رو کاربران فضای مجازی ارتباط این تلاش مجدانه برای محدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی با کار فرزند را به تصویر کشیده‌اند.

جریان سیاسی اصولگرا که همواره مقام‌ها در دولت‌های اصلاح‌طلب را به دلیل مهاجرت یا تحصیل در غرب شماتت می‌کردند، در روزهای اخیر و پس از رسانه‌ای شدن خبر مهاجرت فرزند انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده دولت سیزدهم به کانادا، این پدیده را «فاقد اشکال» معرفی می‌کنند.

  «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر به اعدام محکوم شد

مهاجرت «آقازاده‌ها» به کشورهای غربی، چند سالی است که به یکی از سوژه‌های خبری ایران تبدیل شده و در فضای سیاسی جمهوری اسلامی نیز نقش‌آفرینی می‌کند.

این در حالی است که مهاجرت دختر علی لاریجانی به عنوان عامل اصلی رد صلاحیت او در انتخابات دور سیزدهم ریاست‌جمهوری مطرح است، گزارش‌ها از زندگی فرزندان مقامات فعلی جمهوری اسلامی در غرب حکایت دارند.

حسن عباسی در واکنش به زندگی فرزندان مسئولان در خارج از کشور گفت: مسئولی که فرزندش به خارج می‌رود بی‌شرف است. باید آبروی مسئولی که فرزندش به آمریکا می‌رود را برد و به او توهین کرد.

وی اظهار کرد: مسئولی که فرزندش به خارج می‌رود بی‌شرف است. کدام یک از فرزندان مسئولین که در خارج درس خوانده‌اند تا امروز خری شده‌اند؟

او گفته: مسئولین جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند که فرزندانشان در آمریکا درس می‌خوانند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.