کد خبر : 13306
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 مرداد 1402 - 8:40

آلمان صد ها پناهجوی افغان را اخراج کرده است

آلمان صد ها پناهجوی افغان را اخراج کرده است
بر اساس اطلاعاتی که روز شنبه(28مردادماه) برای نخستین بار توسط نشریهٔ نیو اوسانبریوکر سایونگ نشر شد، در نیمۀ اول سالجاری میلادی به تعداد۷۸۶۱ پناهجو از جرمنی اخراج شده اند که ۶۵۹ تن آنها افغان بوده اند.

به گزارش کلینی نیوز، افغانهایی که از جنگ در کشورشان فرار میکنند، نه تنها در آلمان و سایر کشورهای اروپایی با مشکلات زیاد مواجه هستند، افغان ها که با دشواری خود را به برازیل رسانیده اند نیز از این مشکلات مبرا نیستند.

برازیل به شماری از افغان های که در دوسال گذشته از افغانستان مهاجر شده اند، به دلایل بشردوستانه اجازۀ اقامت موقت را داده است.

بر اساس گزارش ها، وزارت روابط خارجی برازیل بیش از ۱۱ هزار ویزۀ بشردوستانه برای افغان ها صادر کرده، اما حدود صد تن آنها از جمله کودکان و افراد کهنسال، هنوز هم روزها و شب های دشوار بی سرنوشتی را در میدان هوایی سائوپائولو در برازیل سپری می کنند، هفته ها و ماه منتظر کمک و سرپناه موقت هستند.

  افزایش حداقل دستمزد در آلمان به ۱۲ یورو در ساعت

براساس خبرگزاری اسوشیتدپرس، محمد زمان زمانی یکی این افغان هاست که در ماه گذشته همراه همسر حاملۀ و دختر ۵ ساله اش وارد برزایل شد، او پس از یک شب طولانی و ناراحت کننده در میدان هوایی، نخست به شفاخانه، سپس به یک پناهگاه موقت در شهر ساحلی پرایا گرانده منتقل شده است:

“من از بدو تولد تا کنون همۀ عمرم را در افغانستان و در جنگ گذرانیده ام، نخست به ایران رفتیم، بعد شنیدیم که برازیل ویزۀ بشردوستانه می دهد، شنیده بودیم که مردم برازیل خیلی مهربان هستند، به همین خاطر سفر کردیم، به برازیل آمدیم تا زندگی ما بهتر شود و بتوانیم زندگی جدیدی را شروع کنیم.”

  تکذیب سفر غیرقانونی معاون امنیت داخلی آلمان به ایران- سفر قانونی بوده

به گفتۀ اسوشیتدپرس، افغان ها با داشتن ویزۀ بشردوستانه، می توانند در برازیل کار کنند، اما زبان برای بسیاری از آنها، یک مانع است. در پناهگاه ها برای افغان ها زبان پرتگالی آموزش داده شده و به ادغام آنها در جامعه کمک می شود.

براساس ادارۀ امور پناهندگان سازمان ملل متحد یو ان. اچ. سی. آر افغان ها یکی از بزرگترین جمعیت های پناهجویان را در سراسر جهان را تشکیل می دهند، ۲.۶ میلیون پناهندۀ افغان در جهان ثبت شده که از جمله ۲.۲ میلیون تن آنها، تنها در ایران و پاکستان ثبت شده اند.

افغانستان در بیش از ۴۰ سال گذشته از جنگ ها، رویدادهای طبیعی، فقر مزمن و ناامنی غذایی رنج برده و براساس ارقام ادارۀ یو ان. اچ. سی. آر، ۳.۵ میلیون افغان دیگر در داخل این کشور بی جا و از مناطق اصلی شان، آواره شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.