کد خبر : 8224
تاریخ انتشار : شنبه 2 مهر 1401 - 8:16

آزاد سازی اراضی کشاورزی تصرف شده توسط مجتمع دام گستر در بخش فشافویه

آزاد سازی اراضی کشاورزی تصرف شده توسط مجتمع دام گستر در بخش فشافویه
جهاد کشاورزی شهرستان ری از آزاد سازی ۴۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در مجتمع دام گستر در بخش فشافویه خبر داد.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بخشداری فشافویه، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و با حکم سیار اخذ شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ری و ابلاغی به بخشداری فشافویه، با ۴ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مجتمع دام گستر به مساحت حدود ۴۷ هزار مترمربع برخورد قانونی صورت گرفت و این اراضی آزادسازی شد.

برخورد دیر هنگام دستگاههای نظارتی 

خبرگزاری فارس در ۲۸ فروردین ماه گزارش کرده بود که  سربازان گمنام اداره اطلاعات در جنوب تهران طی یک رصد اطلاعاتی اقدامات این افراد را زیر نظر داشته و در فرصت مناسب تعدادی از مدیران مجتمع دامپروری دام گستر و ٢ تن از بخشداران سابق فشافویه روانه زندان شدند.

 این شبکه سازمان یافته در زمین‌خواری ١٨٠٠ هکتاری در بخش فشافویه شهرستان ری مشارکت داشته‌اند.

در مناظره تلویزیونی حبیب الله نجفیان و با آقای طاهریان نماینده دامدران در برنامه تهران بییست صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه سال گذشته جنجال برانگیزشد.

در آن مصاحبه آقای طاهریان نماینده دامداران فاش کرد که که آقای نجفیان رئیس هیات مدیره مجتمع دام گستر ۱۸۰۰ هکتار زمین دولتی را به تعاونی خانوادگی خود به نام د’ر ری انتقال داده است و اعضای آن را ۷۹ نفر از دامداران اعلام کرد.

محمد نوری  یکی از دامداران مجتمع دامپروری دام گستر واقع در بخش فشافویه شهرستان ری که خود را نماینده ۲۲۶ دامدار معرفی می کند، در گفتگو با خبرگزاری فارس ابعاد این اختلاس را افشاء کرد.

نوری می گوید:در سال ۷۹ به هر دلیلی که برای خود بنده هم مشخص نیست چرا دولتی که چنین طرح وسیعی را راهبری می کند چه دلیلی دارد مبلغی را از یک شرکت خصوصی دیگر به نام «شرکت تولیدی و توزیع دُرِ ری» که به عنوان دامدار در این طرح حضور دارند استقراض بگیرد؟

 

 

وی اضافه کرد:بررسی هایی که در خصوص ادعای افراد برای برق رسانی صورت گرفت، ماهیت این شرکت در ری طوری بوده که اکثریتش برای افرادی بوده است که اکنون در راس لیست متخلفان قرار گرفته اند.

مدیران شرکت دام گشتر  در سال ۱۳۹۹ مدیران دام گستر نیز یکه تازانه شروع به فروختن اراضی کردند.بخش اعظمی از این زمین‌ها اسماً فروخته شده‌اند و عمدتا به اعضای خانواده، اعوان و انصار و برخی مسئولان متخلف واگذار شده‌اند.

نوری میگوید: بعدها هم کاشف به عمل می آید که همان قاضی  که به نفع این شرکت رای داده و حقایق را ندید گرفته است بازخرید می‌شود و سپس به عنوان مشاوره حقوقی استخدام شرکت دُر ری در می‌آید.

 سید حسن میری قلعه سری که بازپرس قضایی سرپرستی بازرسی جهادکشاورزی سازمان بازرسی کل کشور بودند که نامه ای در تاریخ ۱۳۹۸/۰۴/۱۶ به آقای اورنگی رییس سازمان امور اراضی کل کشور می زنند که طبق اطلاعات واصله و بررسی های انجام شده حکایت از آن دارد، جهت تعیین تکلیف از هر گونه فعالیت در راستای تغییر کاربری این اراضی در اسرع وقت جلوگیری و نتیجه را به این مرجع منعکس نمایند.

پاسکاری بین ادارات و جواب‌های سربالا!

آقایان امور اراضی این نامه را به بازی کشیدند. نامه را گم و گور کردند و مجبور شدیم چندین نامه دیگر هم بگیریم که اقای مدیر آن نامه چه شد چرا جواب نمی‌دهید؟ ولی هیچ گوش شنوایی نبوده است و باید دید که چه ارتباطی بین مسئولان این مراکز و شرکت های مذکور بوده است؟ یا جواب نمی‌دادند یا جواب‌های سطحی و استعلام‌های دروغین تحویل ما می‌دادند.

در گزارش اداره بازرسی فرمانداری شهرستان ری کار خیلی خوبی انجام دادند گزارشی ۱۰ بندی به استانداری نوشته شد و به فرماندار اعلام شد که موضوعات کاملا توضیح داده شده است و سوالات مهمی پرسیده شده است. در بند ۹ می‌گوید: در زمان بخشداری “آقایان ضیایی و امامی”  (همان افرادی که در این پرونده متهم بودند و دستگیر شدند) نیز این رویه غیرقانونی ادامه پیدا کرده است و متاسفانه در روند اعطای مجوز تاسیس از سوی سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشاورزی استان تهران تعداد ۵۲ مجوز بدون طی مراحل قانونی صادر شده است.

تعدادی از مدیران سازمان نظام مهندسی در این اثنی با افراد چه زد و بندی داشته نمی دانیم و جزو متهمین هم بوده اند.

این سازمان خود راسا بدون رعایت اصول دستورالعمل سال ۹۱ خارج از ضوابط و چارت اداری اقدام به صدور پروانه می‌کند. این سازمان باید از ادارات مربوطه مثل سازمان محیط زیست، دامپزشکی کشور یا استان استعلام و اجازه می‌گرفت ولی هیچکدام انجام نشده است.

اهدای زمین  یا تصرف اراضی کشاورزی برای ساخت پایگاه اورژانس و هلال احمر در بخش فشافویه

در خبرها آمده بود که “خیرین سلامت” نجفیان رئیس و اعضای هئیت مدیره شرکت دام گستر در محل دفتر شرکت دام گستر و سایر مسئولین و خبرنگاران به منظور واگذاری و کلنگ زنی جهت پایگاه امداد و نجات هلال احمر و اورژانس شهری و بین جاده ای زنده یاد سپهر نجفیان واقع در اراضی جنب پلیس راه حسن آباد به ترتیب پایگاه اورژانس ۱۵ هزارمتر مربع و پایگاه هلال احمر به متراژ ۱۰ هزار متر مربع  از سوی آقای نجفیان اهداء شد.

گفته می شود اراضی اهدا شده در اراضی کشاورزی قرار دارد و احتمال تغییر کاربری آن ممکن نیست.

آقای  حسین بیگدلی رئیس شورای اسلامی بخش فشافویه بارها به اهداء زمین یاد شده در اراضی کشاورزی جهت ساخت غیرمجاز پایگاه اورژانس و هلال احمر به مسئولین ذیربط هشدار داده بود.

به گفته آقای کریم رئوف بخشدار سابق  فشافویه، بر اساس تفاهم نامه منعقد شده اورژانس جنوب تهران با حبیب الله نجفیان، “رئیس هیئت مدیره شرکت دام گستر تهران” احداث کامل یک پایگاه خدمات اورژانس ویژه و یک مرکز هلال احمر و سوله بحران به منظور بهره مندی مسافرین و خدمات دهی به مصدومان احتمالی رانندگی در محور جاده قدیم تهران- قم ،جاده چرمشهر و …. با هدف زنده نگه داشتن یاد فرزند مرحوم خود “سپهر نجفیان” به انچام برسانند.

مشخص نیست آیا آقای نجفیان در حیطه اختیارت قانونی خود اقدام به  اهداء زمین دام گستر جهت ساخت پایگاه اورژانس و هلال احمر در بخش فشافویه کرده است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »