کد خبر : 4357
تاریخ انتشار : جمعه 6 خرداد 1401 - 21:10

سپاه پاسداران: ۲ فروند نفتکش یونانی در آبهای خلیج فارس توقیف شد

سپاه پاسداران: ۲ فروند نفتکش یونانی در آبهای خلیج فارس توقیف شد
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از توقیف ۲ فروند نفتکش یونانی به دلیل ارتکاب تخلف در خلیج فارس خبر داد .

به گزارش کلینی نیوز، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایران، در اقدامی که ظاهرا به تلافی توقیف نفتکش‌ خود توسط یونان و تحویل نفت آن به آمریکا انجام شده، دو نفتکش یونانی را در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس توقیف کرده است.

شرکت داده‌پردازی دریانوردی «فهرست لویدز» (لویدز لیست) که در بریتانیا مستقر است روز جمعه ۶ خرداد با اعلام این خبر نوشت که دو نفتکش‌ «پرودنت واریور» و «دلتا پوزیدون» با پرچم یونان و تحت مالکیت این کشور توسط ایران در تنگه هرمز توقیف شده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروی دریایی سپاه روز جمعه ۶ خرداد (۲۷ مه) ۲ فروند نفتکش یونانی را «به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد.» سپاه پاسداران به یونان هشدار داده در صورت آزاد نشدن نفت‌کش‌ لانا، احتمال توقیف ۱۷ کشتی یونانی دیگر در منطقه وجود دارد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های منطقه جمعه شب از توقیف دو نفتکش یونان توسط نیروهای مسلح ایران در خلیج فارس خبر دادند. بنا بر همین گزارش  «رزمندگان مناطق چهارم و پنجم نیروی دریایی سپاه» این دو کشتی را توقیف کردند.

بر اساس این گزارش این اقدام در سواحل بندر لنگه و عسلویه صورت گرفته است.

شبکه المیادین به نقل از منابع رسانه‌‌ای گزارش داد که گارد ساحلی ایران دو نفتکش « Delta Poseido» و « Prudent Warrior» را در اقدامی تلافی جویانه و در واکنش به توقیف نفتکش ایران در سواحل یونان توقیف کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.