کد خبر : 2108
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 9:45

یک نماینده مجلس تایید کرد:ایجاد مرکز دفع پسماندهای صنعتی و ویژه در بخش فشافویه

یک نماینده مجلس تایید کرد:ایجاد مرکز دفع پسماندهای صنعتی و ویژه در بخش فشافویه
یک نماینده مجلس : تصمیماتی برای ایجاد مرکز پسماند ویژه در بخش فشافویه 30 کیلومتری حسن‌آباد فشافویه اتخاذشده است .

به گزارش کلینی نیوز، محسن علیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری بابیان اینکه ایجاد مرکز دفع پسماندهای صنعتی و ویژه در بخش فشافویه هویت تاریخی، فرهنگی و مذهبی ری را نابود می‌کند اظهار داشت: انتقال روزانه چندین هزار تن زباله و پسماند طبیعی، صنعتی، بیمارستانی، الکتریکی و غیره به شهرستان ری نیاز به بررسی و تجدیدنظر دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پسماند و زباله‌های تهران به کهریزک منتقل می‌شود که خود مشکلات فراوانی را برای اهالی این منطقه ایجاد کرده و باوجوداین تصمیماتی نیز برای ایجاد مرکز پسماند ویژه در بخش فشافویه ۳۰ کیلومتری حسن‌آباد فشافویه اتخاذشده است.
نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طراحی ایجاد مرکز پسماند در بخش منابع طبیعی فشافویه تصریح کرد: از اداره محیط‌زیست درخواست کردیم که در اجرای این طرح تجدیدنظر کند و نباید شرایط به‌گونه‌ای باشد که هویت فرهنگی و مذهبی ری با معضلات محیط‌زیستی دگرگون شود.

حیات ری به مطالبه فعالان محیط‌زیست بستگی دارد

نماینده مردم تهران، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ری نباید محل سرریز مشکلات ترافیکی، زیست‌محیطی و فرهنگی تهران باشد، سرریز مشکلات تهران به ری سبب نابودی هویت تاریخی، فرهنگی و مذهبی آن می‌شود؛ بنابراین از فعالان اجتماعی، زیست‌محیطی و جوانان این منطقه درخواست مطالبه گری درزمینهٔٔ زمین و محیط‌زیست ری رادارم؛ زیرا تا مطالبه نباشد اقدامی صورت نمی‌گیرد.

سکوت مسئولان بخش فشافویه

 در شبکه‌های اجتماعی  حسن آباد، اخیراً اخبار ضد و نقیصی درباره ورود “سیزده دستگاه کامیون حمل زباله” در روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه در شهر حسن‌آباد منتشرشده است. هنوز هیچ مقام مسئولی دراین‌باره اظهارنظری نکرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.