کد خبر : 13651
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 16:13

واکنش حسن قاضی‌زاده هاشمی به محرومیت اقامت موقت در کانادا

واکنش حسن قاضی‌زاده هاشمی به محرومیت اقامت موقت در کانادا
وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که «حسن قاضی‌زاده هاشمی» وزیر بهداشت پیشین ایران که بنابر برخی گزارش‌ها اخیرا در کانادا رویت شده بود، به مدت سه سال از دریافت اقامت موقت محروم شده است.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری رویترز گزارش داد، «مارک میلر» وزیر مهاجرت کانادا در صفحه کاربری‌اش در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که دولت این کشور امکان اقامت موقت را تا مدت ۳۶ ماه برای قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت پیشین ایران در دولت «حسن روحانی» لغو می‌کند.

به نوشته رویترز، این اقدام پس از آن انجام می‌شود که طبق برخی گزارش‌ها، قاضی‌زاده هاشمی در مونترال کانادا رویت شده بود.

میلر در ادامه ادعاهای دولت کشورش علیه ایران مبنی بر نقض حقوق بشر، بدون فاش کردن محل اقامت قاضی‌زاده هاشمی، این که آیا او در وهله اول به دنبال اخذ اقامت بوده یا نه و بدون اشاره به این که این اطلاعات درباره او از کجا کسب شده است، گفت که این تصمیم، چنان که به قاضی‌زاده هاشمی نیز اعلام شده، مربوط به «رعایت نکردن حقوق بشر از سوی ایران» است.

واکنش قاضی زاده هاشمی به محرومیت از اقامت در کانادا 

رونامه همشهری چاپ تهران گزارش داد: سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر اسبق بهداشت ایران در واکنش به اقدام اخیر وزیر مهاجرت دولت کانادا مبنی بر عدم صدور روادید ورود به مدت ۳۶ ماه برای وی گفت: این موضوع از نظر من هیچ اهمیتی ندارد. تازه از سفر برگشته ام و برنامه ای هم برای سفر مجدد به آن کشور نداشته و ندارم ولی پاسخ اقدام غیر حرفه ای و تبلیغاتی وزیر کانادایی را از مجاری حقوقی خواهم داد.

دکتر حسن هاشمی افزود: من بواسطه تخصصم و حضور در کنگره های بین المللی چشم پزشکی همواره به کشورهای بسیاری در قاره های مختلف جهان سفر داشته و دارم. در همین راستا اخیراً با ویزای توریستی مسافرت ۱۸ روزه ای هم به کانادا داشتم.

وزیر اسبق بهداشت دو،لت روحانی تصریح کرد: البته این سفر عادی بواسطه افرادی که چهره شان برای همه شناخته شده است، حاشیه ساز شد؛ در حال حاضر بیش از یک هفته است که به کشور بازگشتم و طبق معمول مشغول کار حرفه ای طبابت و خدمات درمانی به مردم نجیب کشورمان هستم.

وی تاکید کرد: تمام اعضای خانواده شامل همسر، فرزندان و نوه های من در ایران متولد شده، تحصیل کرده و با افتخار در کشورشان زندگی می کنند. هیچیک از آنان در هیچ مقطع زمانی تابعیت غیر ایرانی نداشته و ندارند و هیچ زمان هم از کشور کانادا یا کشور دیگری درخواست اقامت چه موقت و چه دائم نداشته اند.

کانادا در سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیکش را با ایران قطع و آن را به «حمایت از افراط‌گرایی» متهم کرد. این کشور همچنین در سال گذشته تحریم‌های متعدد حقوق بشری نیز علیه ایران اعمال کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.