کد خبر : 7030
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 مرداد 1401 - 21:48

نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بر عکس‌های پروفایل کارمندان دولت

نظارت ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بر عکس‌های پروفایل کارمندان دولت
دبیر ستاد امر به معروف خراسان رضوی: عدم رعایت پوشش اسلامی در عکس پروفایل می‌تواند به اخراج کارمند ختم شود

به گزارش کلینی نیوز، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی به تشریح وظایف و برنامه‌های این ستاد پرداخت و از ایجاد مرکز ملی کیفیت به‌ عنوان طرح پایلوت کشور خبرداد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی از فعالیت‌های این ستاد برای جداسازی محل کار زنان و مردان در ادارات دولتی و نظارت بر عکس‌های پروفایل کارمندان دولت در شبکه‌های اجتماعی خبر داده است.
مهدی رضایی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی در مصاحبه با ایسنا، با اشاره به ابلاغ شاخص‌های حجاب و عفاف به دستگاه‌های دولتی در اواسط سال ۱۴۰۰، توضیحاتی در مورد روند اجرایی سیاست‌های موسوم به «عفاف و حجاب» داده است. نظارت بر شیوه پوشش کارمندان دولت، جداسازی محل کار زنان و مردان در ادارات دولتی و رعایت پوشش اسلامی در عکس پروفایل در شبکه‌های اجتماعی، از جمله مواردی است که آقای رضایی به آن‌ها اشاره کرده است.
[su_note note_color=”#e2e0db” radius=”۴″]مساله این است که مثلا یک آقا با یک خانم همکار است و زمانی که بر اساس تعاملات کاری خود، در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، عکس‌های پروفایل برخی افراد به گونه دیگری است که خوب نیست. بر همین اساس اعلام کردیم که کارمندان دولت باید عکس‌های پروفایل با پوشش اسلامی در فضای مجازی داشته باشند.»[/su_note]
اقای رضایی در مورد جداسازی محل کار زنان و مردان در ادارات دولتی می‌گوید: «در حوزه تفکیک اتاق‌های زنان و مردان در ادارات، بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در همان سال ۱۴۰۰ و پیش از بازرسی‌های تیرماه ۱۴۰۱ این کار را انجام دادند، خیلی‌ها هم حین بازرسی‌ها نسبت به جداسازی اتاق اقایان و بانوان اقدام کردند و برخی هم هنوز ادامه دارد و در حال انجام تفکیک اتاق‌ها هستند.»
وی در مورد لزوم رعایت پوشش اسلامی در عکس پروفایل کارمندان هم می‌گوید:«مساله این است که مثلا یک آقا با یک خانم همکار است و زمانی که بر اساس تعاملات کاری خود، در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، عکس‌های پروفایل برخی افراد به گونه دیگری است که خوب نیست. بر همین اساس اعلام کردیم که کارمندان دولت باید عکس‌های پروفایل با پوشش اسلامی در فضای مجازی داشته باشند.»
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی، در پاسخ به این سئوال که در صورت عدم رعایت این موارد مانند «پوشش اسلامی در عکس پروفایل» چه اتفاقی می‌افتد، می‌گوید: «اگر کارمند مربوطه موارد اعلام شده را رعایت نکند، کارمند به کمیته انضباط کار معرفی می‌شود و در آن کمیته برایش تصمیم‌گیری خواهد شد. در آن جا می‌توانند در قالب پرونده‌ای با عنوان تخطی از قانون، حتی اخراج هم اجرایی شود.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر از سال ۱۳۷۲ تأسیس گردید.

با تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و دستورالعمل اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ این ستاد با تغییر نام و با عنوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سه سطح مرکز، استان و شهرستان ادامه فعالیت داده‌است.

از زمان تاسیس تا آذرماه ۱۳۹۸، ریاست این ستاد با آیت الله احمد جنتی بود. اما با توجه به اینکه در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ریاست ستاد با امام جمعه موقت تهران است و او از امامت جمعه استعفا داده بود، حجت الاسلام کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف شد.

همچنین احمد زرگر که در این مدت دبیر ستاد امر به معروف بود، جای خود را به جلیل محبی داد و اکنون سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی به عنوان دبیر جایگزین محبی است.

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، نهادی است که در راستای توسعه نظام مند فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، ترغیب آحاد جامعه به اجرای این فریضه با تأکید بر تذکر لسانی و تقویت نظارت عمومی در تمامی شئون و تعاملات اجتماعی به امر سیاست گذاری و انجام فعالیت‌های ترویجی، نظارتی و حمایتی و همچنین هماهنگی‌های ستادی و بین دستگاهی مبادرت می‌ورزد.

اعضای ستاد اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شرح زیر است:

۱ـ یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران به انتخاب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان رئیس ستاد

۲ـ وزیر کشور

۳ـ وزیر اطلاعات

۴ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

۵ـ وزیر آموزش و پرورش

۶ـ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

۷ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت

۸ـ دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به عنوان ناظر

۹ـ نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه

۱۰ـ رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

۱۱ـ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

۱۲ـ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

۱۳ـ رئیس سازمان بسیج

۱۴ـ دبیر ستاد به انتخاب ائمه جمعه

۱۵ـ دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه های علمیه

۱۶ـ یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه های علمیه خواهران

۱۷ـ دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.