کد خبر : 351
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اردیبهشت 1400 - 12:39

مجمع مشورتی جوانان بخش فشافویه تشکیل جلسه داد

مجمع مشورتی جوانان بخش فشافویه تشکیل جلسه داد
دومین جلسه جلسه مجمع مشورتی جوانان بخش فشافویه در سالن جلسات بخشداری فشافویه برگزار شد.

میانکار،خبرنگار سایت خبری تحلیلی کلینی نیوز گزارش داد، دومین جلسه مجمع مشورتی جوانان بخش فشافویه با حضورمعاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ری، بخشدار فشافویه و عبداللهی دبیر مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری و جوانان بخش فشافویه در سالن جلسات بخشداری فشافویه برگزارشد.

براساس این گزارش، در اولین جلسه این مجمع که در ۳۰ دی ماه ۱۳۹۹ برگزار شده بود رئوف بخشدار  فشافویه گفته بود:دستگاه های اجرایی از ظرفیت جوانان با انگیزه و خلاق مجمع مشورتی استفاده کنند و در تصمیم گیری ها و برنامه ها از نظرات مجمع مشورتی جوانان بهره ببرند.

حسین توکلی کِجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در دیدار با برخی از اعضای شورای مشورتی جوانان شهرستان در اردیبهشت امسال گفته بود:انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ مهمترین رویداد پیش رو است که از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و با توجه به این امر مهم، مجمع مشورتی جوانان شهرستان ری با رعایت اصل بی طرفی، آگاه سازی و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و مشارکت حداکثری بویژه برای قشر جوان را بعنوان یکی از الویت های کاری خود قرار دهد.

سابقه مشاوران جوان

سابقه گروه مشورتی جوانان از زمان تصدی محمود احمدی‌نژاد به عنوان شهردار تهران در سال‌های ۸۲تا ۸۴، پس از انتخاب توسط شورای اسلامی شهر تهران در دوره دوم، ایده‌ای را به نام خود ثبت کرد که پس از گذشت چند سال از طرح آن، به پدیده ای فراگیر در سایر نهادها، بخش‌ها و سازمان‌ها رسید. این رشد باانتخاب  احمدی‌نژاد به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران از خیابان بهشت به کاخ ریاست جمهوری ایران درخیابان پاستور، بسیار پررنگ‌تر شد و قضیه تا آنجایی ادامه یافت که مشاور جوان تا حد فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز پیش رفت.
هر چند احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران  به گفته خود، قصد استفاده از استعداد و خلاقیت جوانان را در وزارتخانه‌ها داشت، اما در عمل علاوه بر ناتوانی در برخی وزارتخانه‌ها و عملکرد ضعیف، به بن بست‌هایی رسید که سرنوشت برخی مشاوران این موضوع را روشن می‌کند.
جوانان برگزیده شده به عنوان مشاور، تنها چند ماه پس از مشاوره، رویای دستیابی به مسئولیت‌های بالاتر اجرایی را در سر پروراندند و ماجرا به آن جایی پایان یافت که نه تنها گروه مشاوران جوان، کارایی خود را از دست داد بلکه نارضایتی رئیس جمهور را نیز از عملکرد آنان در پی داشت.

در واقع هر روز که گذشت بیشتر اشتباه بودن این سیاست مشخص شد. جوانان طرح هایی را به وزرا و مدیران ارشد کشور ارائه می کردند که از کارکارشناسی قوی و بهره گیری از تجارب گذشته تهی بود و چون مورد توجه قرار نمی گرفت، به تقابل کلامی می انجامید

توصیه رهبر انقلاب اسلامی درباره حضور جوانان و نادیده نگرفتن صاحبان تجربه

آیت الله خامنه ای در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در ۲۱ اردیبهشت امسال بیان داشتند: برخی تصور کردند که منظور از دولت جوان انقلابی دولتی است که همه اعضای آن در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال باشند در حالی‌که این به معنای نادیده گرفتن صاحبان تجربه و کار آزمودگان و دنیا دیدگان نیست.
ایشان شرط اساسی در جوانان و همچنین صاحبان تجربه را ایمان و انگیزه صادقانه و انقلابی دانستند و افزودند: دولت جوان انقلابی فقط شامل وزرا نمی شود بلکه مجموعه وسیعی از صدها مدیر مؤثر و تعیین کننده است که همه این رده ها می تواند میزبان جوانان مؤمن و انقلابی باشد که در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها و اجرا حضور داشته باشند.

در ماه های اخیر اما زمزمه های تشکیل شورایی جوان محور با عنوان مجمع مشورتی جوانان در دستور کار دولت قرار گرفت که ورای بحث های سازمانی اقدام به جذب جوانان نخبه و اندیشه ورز نموده و در قالب جلسات بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل شهری و روستایی از منظر ظاهری، استراتژیک، سیاستی و مدیریتی به بازوی مدیران اعم از استاندار،فرماندار، بخشدار و شهردار در سطوح مختلف تبدیل شود.

این مجامع هرچند بی قاعده تشکیل شده اند و رسمیت چندانی ندارند اما می تواند نوید خوبی برای روزهای آینده بخش فشافویه باشد.

پاسخگو بودن مجمع مشورتی جوانان در مقابل مردم

یکی از راه‌های رسیدن به خروجی مطلوب از تشکیل جلسات مشورتی جوانان، حضور اعضا با توجه به تخصص‌شان در جلسات محوری است، شاید عنوان این تشکل، مجمع مشورتی جوانان باشد اما اعضای این مجمع باید توجه داشته باشند که در برابر همه اقشار پاسخ‌گو خواهند بود؛ چرا که قرار است تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند برای توسعه بخش فشافویه صورت بگیرد و نه تنها یک شهر. باید چشم اندازی توسعه محور و پایدار برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تعریف گردد و حرکت در این مسیر با به وضوح روشن باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.