کد خبر : 17334
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 - 13:42

قوانین جدید فرانسه برای ائمه جماعت

قوانین جدید فرانسه برای ائمه جماعت
وزیر کشور فرانسه به کشورهایی که ائمه جماعت به فرانسه اعزام می‌کنند، اعلام کرده بود که استخدام ائمه جماعت از کشورهای دیگر از سال ۲۰۲۴ متوقف می‌شود.

به گزارش کلینی نیوز، دین اسلام امروز دومین دین بزرگ در فرانسه به شمار می‌آید. فرانسه پس از آمریکا دومین کشور در جهان است که بیشترین اقلیت اسلامی را در خود جای داده است. براساس آمار گزارش شده نزدیک به پنج تا شش میلیون مسلمان در این کشور ۶۰ میلیون نفری زندگی می‌کنند.

به گفته ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه، ائمه جماعت در مساجد فرانسه باید به زبان فرانسه تکلم و در دوره‌های آموزشی سکولاریسم شرکت کنند.

 

 

 

 

وزیر کشور فرانسه گفته این شرایط منجر به ایجاد وضعیت اداری جدیدی برای ائمه جماعت در این کشور خواهد شد. وی همچنین ضمن تأکید بر عدم تبعیض میان پیروان ادیان در فرانسه این اقدام را با هدف جلوگیری از پرداخت حقوق ائمه جماعت از سوی کشورهای خارجی توصیف کرد.

پیش از این، ژرالد دارمنن از زبان دولت فرانسه به کشورهایی که ائمه جماعت به فرانسه اعزام می‌کنند، اعلام کرده بود که استخدام ائمه جماعت از کشورهای دیگر از سال ۲۰۲۴ متوقف می‌شود.

 مخلوف مامش، عضو هیئت مدیره فدراسیون مسلمانان فرانسه در مصاحبه اختصاصی با الخلیج الجدید گفته بود که متاسفانه هر جنبش یا انجمن اسلامی که بر اساس قانون با جامعه مدنی کار می‌کند و خدمات ارائه می‌دهد و نزدیک به منافع عمومی است، وابسته به اخوان‌المسلمین یا آنچه اسلام سیاسی نامیده می‌شود، طبقه‌بندی می‌شود. این جنبش و انجمن‌ها اگرچه ربطی به اخوان و اسلام سیاسی ندارد، اما نقشه‌ای برای شیطان جلوه دادن انجمن‌های اسلامی فعال در عرصه وجود دارد.

عضو هیئت مدیره فدراسیون مسلمانان فرانسه همچنین گفت: برخی مساجد در فرانسه در حال حاضر از آزار و اذیت و محاصره رنج می‌برند، از جمله مسجد مرکز اسلامی در شهر ویلنوو داسک.

وی ادامه داد: تیمی که مسجد را اداره می‌کرد به قوه قضائیه معرفی شده است و حتی تا زمانی که حکم قضایی در فوریه ۲۰۲۴ به اتمام نرسیده است اجازه خدمات رسانی به مسجد را ندارند. این مسجد بزرگ است و با پول مسلمانان ساخته شده است.

مامش موضوع اسلام سیاسی در فرانسه را یک دروغ بزرگ توصیف کرد تا جامعه فرانسه را از آن بیگانه کند. او تاکید کرد که هیچ اسلام سیاسی وجود ندارد که بخواهد به قدرت برسد، طبق قوانین محلی، هرکس می‌خواهد به قدرت برسد باید یک حزب سیاسی ایجاد کند.

در دهه ۹۰ فرانسه با الجزایر و مراکش و ترکیه توافقنامه‌ای را امضا کرد که به موجب آن به ائمه جماعت گذرنامه و مجوز اقامت در فرانسه می‌داد. نقش ائمه جماعت تنها به اقامه نماز محدود نمی‌شد، بلکه آموزش زبان عربی به فرزندان مهاجران را نیز دربرمی‌گرفت، اما این سیستم اخیرا پایان یافته است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.