کد خبر : 1889
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 - 16:39

علیرضا شیرمحمدعلی با بیش از ۳۰ ضربه به قتل رسید

علیرضا شیرمحمدعلی با بیش از ۳۰ ضربه به قتل رسید
در پی انتشار خبر قتل یک زندانی در زندان فشافویه، وکیل وی جزئیات دردناکی از این جنایت افشا کرد که به شدت قابل تامل به نظر می‌رسد.

به گزارش کلینی نیوز، آن گونه که این حقوقدان گفته، «علیرضا شیرمحمدعلی»  ۲۲/خرداد، به دست دو زندانی دیگر به قتل رسیده که عنوان محکومیت شان «قاتل» است! دو قاتلی که ساکن سلولی انفرادی در بندی در زندان فشافویه بودند که شیرمحمدعلی نیز در آن بند نگهداری می‌شده است، در حالی که جرم وی از نوع امنیتی-سیاسی بوده است.

به گزارش سایت خبری «تابناک»، موضوعی که با قوانین جاری در خصوص تفکیک زندانیان همخوانی ندارد و به باور وکیل وی، از روز انتقال این مجرم به آن زندان عجیب و مورد اعتراض بوده است. اعتراضی که یکبار به شکل اعتصاب غذای متهم، بروز و نمود متفاوتی نیز یافته و حتی واکنش نماینده دادستان را نیز به دنبال داشته که وعده مساعدت داده و منجر به شکستن اعتصاب شده است.

مساعدتی که حالا اهمیتی ندارد محقق شده یا خیر چراکه این زندانی اخیرا به دست دو قاتل هم بندی اش در یک شب مورد حمله قرار گرفته و کشته شده است. قتلی که می‌شود سلاخی هم خواندش چراکه بر اساس سخنان وکیل، با فرود بیش از ۳۰ ضربه چاقو بر بدن شیرمحمدعلی و در سلول آن دو زندانی رقم خورده است.

رویدادی که محمدهادی عرفانیان کاسب، وکیل مقتول، در تشریح جزئیاتش می‌گوید: «من از جزئیات به‌صورت دقیق خبر ندارم، ولی بر اساس اطلاعات موثقم در بندی که مرحوم شیرمحمدعلی حضور داشت یک سلول بوده که دو قاتل داخل آن بودند و همیشه در آن بسته بوده است، اما آن شب آن دو نفر آقای شیرمحمدعلی را به داخل سلول کشیدند و ایشان را به قتل رساندند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «گفته می‌شود تعداد ضربات بیش از ۳۰ ضربه بوده است. اما برای اطلاع از تعداد دقیق باید از خانواده پیگیر شوم. اما یک ضربه شدید به قلب و دیگری به شاهرگ بوده است؛ معمولاً وقتی درگیری می‌شود یکی دو ضربه می‌زنند، ولی وارد کردن ۳۰ یا ۴۰ ضربه عجیب است.»

نکات عجیبی که در ادامه شان از قول خانواده مقتول آمده که گزارشی از این رویداد در پرونده پزشکی قانونی وجود نداشته و افزون بر آن، یادآوری شده که ۱۸ تیرماه، موعد دادگاه تجدیدنظر مرحوم شیرمحمدعلی بوده است؛ دادگاهی که آقای وکیل تاکید دارد به نتیجه اش خیلی امیدوار بوده چراکه پرونده نکات قابل بررسی حقوقیِ زیادی داشته است که می‌توانسته شرایط را به نفع مجرم تغییر دهد.

ادعا‌های که صرف نظر از آن‌ها هم، جنایت رقم خورده در زندان فشافویه بسیار ابهام آفرین و قابل تامل است؛ تامل‌هایی از این دست که در زندان فشافویه چه خبر است؟ آیا در این زندان حداقل مسائل ایمنی قوانین و مقررات و اصول استاندارد رعایت می‌شود یا خیر؟ آیا قتل یک زندانی با سی ضربه چاقو و بیشتر، اتفاقی معمولی و عادی در این زندان است یا موردی استثنایی و عجیب که مسئولان را نیز شوک زده کرده؟
علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در برنامه رادیویی پارک شهر شبکه تهران، در پاسخ به سوالی مبنی بر کشته شدن زندانی سیاسی در فشافویه و امکان ورود مجلس به این موضوع، گفت: مجلس وظیفه ورود به این موضوع را دارد، کمیسیون امنیت ملی حتما باید هیاتی را برای تحقیق و ارایه گزارش تعیین کند.

به گزارش خبرنگار کلینی نیوز، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه سازمان زندان ها در این قضیه کوتاهی کرده و وزیر دادگستری هم باید پاسخگو باشد، تاکید کرد: زندان سیاسی را نباید در بند تبهکاران، دزدان و قاتلان و قاچاقچیان قرار دهند تا چنین اتفاقی بیفتد. گاهی برای تنبیه متهمان سیاسی این کار را می کنند که کار بسیار بدی است و در واقع شبیه اقدامی است که در کهریزک انجام شده و بچه‌های جوان را در سال ۸۸ به زندان کهریزک که جای لات ها و قاچاقچیان بود منتقل کردند که آسیب های جدی دیدند.

مطهری ادامه داد: به دلیل قتل فعال سیاسی رئیس سازمان زندان ها و وزیر دادگستری هر دو باید جوابگو باشند.

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید و نماینده مردم تهران درباره ماجرای قتل یک زندانی سیاسی در بند عمومی زندان فشافویه به ایرناپلاس می‌گوید: مسئولان زندان فشافویه نه اجازه و زمینه بازدید از زندان را فراهم کرده‌اند و نه خودشان جلسه‌ای با نمایندگان برگزار کرده‌اند.

صادقی همچنین اضافه می‌کند: من بارها به صورت کتبی، شفاهی، فردی و گروهی درخواست بازدید از زندان فشافویه را داده‌ام، اما هنوز مسئولان آن جوابی نداده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا، نعمت احمدی، وکیل دادگستری دربار انتقال متهمان و مجرمان امنیتی به زندان فشافویه می‌گوید: در حال حاضر انتقال متهمان و مجرمان امنیتی به زندان بزرگ تهران، نوعی تنبیه است؛ چراکه این زندان شرایط دشوارتری دارد.
چراکه این زندان شرایط سخت‌تری دارند و به تعبیر برخی از زندانیان که تجربه حضور در فشافویه را دارند، آنجا آخرالزمان است و حداقل امکانات بهداشتی در آنجا وجود ندارد. این اتفاق درباره آقایان شعله سعدی و کیخسروی هم رخ داد.

احمدی می‌افزاید: جداسازی و تفکیک بر مبنای طبقه‌بندی عناوین مجرمانه، نحوه نگهداری، اشتراک جرم و میزان مجازات در زندان‌ها تعریف شده است. نگهداری زندانیان امنیتی در کنار مجرمان خطرناک، مثلاً اعدامی‌ها امر دشواری است، چراکه متهم نمی‌تواند با محیط سازگار شود و تنبیه سخت‌تری را متحمل می‌شود.
سایت خبری تابنک نزدی ک به آقای محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران سوالاتی را مطرح می کند و می پرسد:اوضاع در دیگر زندان‌های کشورمان به چه صورت است؟ اوضاع تفکیک زندانیان چطور؟ آیا نمی‌شود با توجه به وضعیت موجود، به گونه‌ای برنامه ریزی کرد که این تفکیک تا جای ممکن رعایت شود؟ راستی چه خبر از طرح اصلاحیه قانون جرم سیاسی؟ آیا در اصلاح این قانون، الزاماتی مانند تفکیک زندانیان هم دیده شده یا خیر؟!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.