کد خبر : 19466
تاریخ انتشار : جمعه 15 تیر 1403 - 11:05

شکاف در پارلمان استرالیا در پی موضعگیری نمایشی در مورد جنگ غزه

شکاف در پارلمان استرالیا در پی موضعگیری نمایشی در مورد جنگ غزه
فاطمه پیمان، سناتور افغان‌تبار مجلس سنای استرالیا،  با ترک حزب کارگر به حزب سبزها و سناتورهای منفرد پیوست تا از طرحی در حمایت از تشکیل کشور فلسطینی حمایت کند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از بی بی بی سی، فاطمه پیمان، سناتور افغان‌تبار مجلس سنای استرالیا، چند روز پس ازآن که علیرغم سیاست حزب خود یعنی حزب حاکم کارگر، از طرحی برای تشکیل کشور فلسطینی حمایت کرد، از مقام خود استعفا داده است.

حزب کارگر استرالیا برای اعضای خود که در برابر سیاست‌های حزب قرار بگیرند، مجازات‌های سختی دارد و خانم پیمان پیشتر و در پی مخالفت با سیاست حزب، به مدت نامعلوم از عضویت در کمیته پارلمانی آن تعلیق شده بود.

این زن ۲۹ ساله متولد افغانستان، روز پنجشنبه گفت: «این موضوعی است که من نمی‌توانم درباره آن سازش کنم.»

در عرض چند ساعت، خانم پیمان به طور موقت از عضویت در فراکسیون حزب تعلیق شد اما در پایان هفته پس از آنکه به طور علنی متعهد شد که در فرصت بعدی هم علیه چنین لایحه‌ای رای خواهد داد، اخراج او از حزب دایمی شد.

سخنگوی دولت گفت: «سناتور پیمان با اقدامات و اظهاراتی که کرده امتیازی را که با عضویت در فراکسیون حزب کارگر در پارلمان فدرال از آن برخوردار بوده است، از دست می‌دهد.»

آنتونی آلبانیزی، نخست وزیر و رهبر حزب کارگر، در اظهاراتی کوتاه گفت: «هیچ فردی بزرگتر از مجموعه افراد نیست.»

آنتونی آلبانیزی، نخست‌وزیر استرالیا گفت که خانم پیمان ضمن تشکر از رهبری او، این اتهام را رد کرده که وادار به استعفا شده بوده است.

این سناتور مسلمان ۲۹ ساله که همراه با اعضای خانواده‌اش پس از سقوط افغانستان به دست طالبان در سال ۱۹۹۶ از این کشور گریخت، اولین و تنها سیاستمدار با حجاب استرالیا در این سطح است.

خانم پیمان در پارلمان استرالیا فرد مشخصی است،  او اولین و تنها سیاستمدار محجبه در سطح فدرال بوده و به عنوان یک زن جوان مهاجر و مسلمان او را تجسم افراد حاشیه جامعه توصیف کرده‌اند.

او تغییر موضع حزبی خود در سنا را «سخت‌ترین تصمیم» در دوران حرفه‌ سیاسی‌اش توصیف کرد و افزود که برایش هر قدم در حرکت کوتاه از محل حزب کارگر به سوی دیگر پارلمان و محل مخالفان دولت «یک مایل طول داشت.»

دولت استرالیا رسما طرفدار راه حل دو کشوری است اما بعد از آن که در افزودن شرطی که شناسایی رسمی کشور فلسطینی را بخشی از روند صلح می داند، ناکام ماند، از طرح تشکیل کشور فلسطینی حمایت نکرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.