کد خبر : 2149
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 - 13:12

شهرستان ری فاقد بیمارستان است

شهرستان ری فاقد بیمارستان است
اختصاص 90 میلیارد تومان بودجه برای احداث بیمارستان در محوطه بیمارستان هفتم تیر ری این درحالی‌که است که شهرستان ری فاقد بیمارستان و یا کلینیک تأمین اجتماعی است.

به گزارش کلینی نیوز، محسن علیجانی زمانی شامگاه یکشنبه (۲۳ مهرماه) در جمع عده‌ای از مردم ری ، از وعده دولت در سفر دی‌ماه ۹۴ برای احداث بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی خبر داد.

این بیمارستان قرار است در محوطه بیمارستان هفتم تیر شهرری از توابع شهرستان تهران ساخته شود.این در حالیست که شهرستان ری فاقد بیمارستان است.

کشمکش سیاسی جمالی پور فرماندار شهرستان ری با مسئولین شورای شهر تهران و استمداد وی از مقامات سیاسی کشور درباره جدای شهرری از شهرستان تهران از خبرسازترین مطالب یک سال گذشته شهرستان ری بوده است

 این تنش سیاسی از زمان ایجاد فرمانداری شهرستان ری با جدا شدن بخش فشافویه از استان قم، باقرشهر و کهریزک از شهرستان تهران ، منهای شهرری و تشکیل شهرستان ری کلید خورد.

شهرری به‌عنوان شهر تاریخی مرکز شهرستان ری ازلحاظ اداری و تقسیمات کشوری تابع فرمانداری شهرستان تهران است، این تقسیمات سیاسی باعث شده است که شهرستان ری فاقد فرماندهی مراکز انتظامی نظامی و مراکز درمانی باشد.

گفته می‌شود،هزینه عمرانی ، رفاهی و سرانه بهداشتی شهرستان ری در شهرری پرداخت می‌شود.

در هفته دولت سال ۱۳۹۴ هدایت الله جمالی پور” معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری اعلام کرده بود، از خروج ۱۹۷ میلیارد تومان متعلق به شهرستان ری و از محل درآمدهای شهرری بوده است اما اجازه خروج آن را از شهرستان ری نداده است.

شهرهای تابع شهرستان ری فاقد بیمارستان است

درحالی‌که شهرری از توابع شهرستان تهران از دو مرکز درمانی فیروزآبادی و شهدای هفتم تیر برخوردار است. این است که شهرستان ری فاقد بیمارستان و یا کلینیک تأمین اجتماعی است .

در هفته دولت امسال ، مراسم کلنگ رنی بیمارستان در کهریزک به زمین زده‌شده است و شهردار کهریزک نیز رسماً اعلام کرده بود، که بودجه کافی برای احداث و تکمیل بیمارستان ندارند.

در باقر شهردار احداث بیمارستانی در کنار شهرداری باقری شهردار نیمه‌تمام رهاشده است.

حسن‌آباد فشافویه با جمعیتی رسمی بیش از۴۵هزار نفر پس از سال‌ها پی گیری مسئولین بخش و شهر حسن‌آباد ، کلنگ احداث آن به زمین‌خورده است،اما هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است و رهاشده است.

هم‌جواری فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ه) و شهرک صنعتی شمس‌آباد با شهر حسن آباد  باعث  تردد روزانه هزاران نفر از جاده قدیم تهران- قم و بزرگراه تهران- قم شود.

غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران، ری، تجریش، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره جدای شهرری از شهر تهران گفته بود: :«شرایط ری برای جدا شدن شورای شهرش از تهران، شرایط آسانی است، زیرا در حال حاضر در لواسانات، پردیس و اسلامشهر نیز انتخابات شورای شهر برگزار می‌شود و شهردار مستقل دارند. بر همین اساس شهرری نیز می‌تواند دارای شورای شهر و شهردار مستقل باشد.»

به گفته وی، جداسازی شورای شهرری از تهران را یکی از بهترین روش‌ها برای مدیریت منابع شهری برشمرد و افزود:: بر اساس‌نامه‌ای که برخی نمایندگان استان تهران به وزیر کشور نوشته‌اند، شورای شهرری جدا خواهد شد و طبیعتاً شهردار نیز به‌صورت مستقل انتخاب می‌شود که این منجر به تجمیع مدیریت، مصرف بهینه منابع و صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود.

گفتنی است،شهرهای باقرشهر ، کهریزک، حسن‌آباد فشافویه هرکدام دارای شورای شهرمستقل است ، شهرری درمنطقه بیست شهرداری تهران فاقد شورای شهر است و تابع شورای شهر تهران است.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.