کد خبر : 18572
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 8:09

رژیم اشغالگر صهیونیستی آوارگی ۳۰۰ هزار فلسطینی از شرق رفح را تایید کرد

رژیم اشغالگر صهیونیستی آوارگی ۳۰۰ هزار فلسطینی از شرق رفح را تایید کرد
رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از درخواست برای تخلیه بیشتر محله‌های شهر رفح، اعلام کرد نزدیک به 300 هزار فلسطینی، از آغاز دستور تخلیه در شش مه، از محله‌های شرقی این شهر آواره شدند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از رسانه ها، شنبه ۲۲ اردیبهشت، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد حدود ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی از شهر ۱.۴ میلیون نفری رفح به «منطقه امن» در «المواصی» به اجبار جابه‌جا شدند.

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل، موسوم به«آنروا»، نیز اعلام کرد حداقل ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی از دستور تخلیه جدید اسرائیل، که در مناطق مختلف نوار غزه صادر شده است، تاثیر پذیرفته‌اند. این دستور شامل تخلیه مرکز رفح و همچنین منطقه «جبالیا» در شمال غزه می‌شود.

بر اساس برآورد آنروا ۱۵۰ هزار فلسطینی، از روز دوشنبه، در جستجوی مکان امن از رفح آواره شده‌اند.

 بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی، یعنی نیمی از جمعیت غزه، به رفح پناه‌برده‌‌اند و سازمان‌های بین‌المللی می‌گویند هیچ مکان امنی برای انتقال این جمعیت در نوار غزه وجود ندارد.

رئیس شورای اروپا: تخلیه گسترده فلسطینیان از رفح غیرقابل قبول است

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به تخلیه گسترده فلسطینیان از رفح گفته است: «دستور تخلیه اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی محبوس در شهر رفح در جنوب غزه غیرقابل قبول است.»

او همچنین افزوده: «ما از دولت اسرائیل می‌خواهیم که به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارد و از انجام عملیات زمینی در رفح خودداری کند.»

جدول زمانی تخلیه اجباری فلسطینیان از مناطق مختلف غزه و اشغال آن توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در طول عملیات جنایتکارانه خود در  اشعال مناطقی از غزه، بارها دستور تخلیه غیرنظامیان فلسطینی را از مناطقی داده که حملات  سنگین خود را در آن جا انجام داده است.

رفح در جنوب غزه، آخرین شهری است که بسیاری به آن پناه برده‌اند.

در این جا به جدول زمانی برنامه ریزی برای  اشغال نواره غزه توجه کنید:

۱۳ اکتبر: ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به غیرنظامیانی که در شمال وادی غزه زندگی می کردند، دستور داد تا به سمت جنوب حرکت کنند. طی دو روز صدها هزار نفر این منطقه را ترک کردند و عمدتا به خان یونس رفتند.

۱۶ نوامبر: هواپیماهای نظامی اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلامیه‌هایی را در برخی مناطق جنوب غزه از جمله خان یونس پخش کردند و به فلسطینی‌ها هشدار دادند که آن جا را ترک کنند. مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی گفتند که مناطقی امن در جنوب نوار غزه در سواحل مدیترانه ایجاد می‌شود. هزاران نفر به آن جا گریختند اما دریافتند که که به جز چادرهایی موقت نه آبی و نه زیرساختی برای تامین نیازهای اولیه وجود ندارد.

۲۳ ژانویه: ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی دستور تخلیه خان یونس را داد، جایی که حدود نیم میلیون نفر فلسطینی در آن جا پناه گرفته بودند. دستور تخلیه حتی شامل افرادی می‌شد که در سه بیمارستان بزرگ این شهر تحت درمان بودند. شمار زیادی از آوارگان از این شهر به رفح پناه بردند.

۶ مه: ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی به مردم مناطق شرقی رفح دستور داد این مناطق را تخلیه کنند. براساس آمار سازمان ملل یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در غزه به دلیل جنگ آواره شده‌اند که یک میلیون و ۴۰۰هزار نفر از آن‌ها در رفح در مرز مصر تجمع کرده‌اند. نوار غزه قبل از جنگ بیش از دو میلیون نفر جمعیت داشت.

۱۱ مه: ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از روز دوشنبه «۳۰۰ هزار فلسطینی به سمت المواصی در حرکت هستند.»

مناطق یاد شده با کشته و مجروح شدن هزاران فلسطینی به اشغال  رژیم صهیونیستی در آمده است و قرار است ضمیمه خاک رژیم صهیونیستی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.