کد خبر : 9248
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آبان 1401 - 21:50

خبرگزاری فارس ایران:آغاز فاز اقدام مسلحانه در ایران

خبرگزاری فارس ایران:آغاز فاز اقدام مسلحانه در ایران
حوادث چهارشنبه در تهران، ایذه و اصفهان نشان می‌دهد، تجزیه طلبان پس از ناکامی در اعتصاب و اغتشاشات وارد فاز اقدام مسلحانه شده‌اند.

به گزارش کلیتی تیوز، خبرگزاری فارس درباره حوادث حوادث چهارشنبه در تهران، ایذه و اصفهان می نویسد: تجزیه طلبان پس از ناکامی در اعتصاب و اغتشاشات وارد فاز اقدام مسلحانه شده‌اند.

این اقدام با هدف تحریک مردم و نیروهای انتظامی برای ایجاد جنگ داخلی انجام می‌شود.

تجزیه طلبان افزایش سطح خشونت و درگیری را در دستور کار قرار داده‌اند. فحاشی‌های رکیک، حملات وحشیانه به پلیس با سلاح سرد و حالا استفاده از سلاح جنگی برای کشتن مردم، نشان از برنامه جدید آنها می‌دهد.

در هفته‌های گذشته مقادیر زیادی سلاح در مناطق مختلف کشف شده که از مرزهای مختلف وارد کشور شده بود.

پیشتر جان بولتن و برخی مقامات و عوامل مرتبط با جریانات ضدایراتی اعلام کرده بودند که اغتشاشگران در ایران را مسلح کرده‌اند.

همزمان برخی افراد و رسانه‌ها به صورت هدفمند با تحریک سیاسی، مذهبی و قومیتی عملا زمینه را برای اقدامات تروریستی مهیا می‌کنند.

پلیس برای جلوگیری از کشته شدن احتمالی اغتشاشگران، اصرار دارد در مهار اغتشاشات از سلاح جنگی استفاده نکند.

برخی اتفاقات اخیر را از لحاظ شباهت با حوادث ابتدای دهه ۶۰ مقایسه می‌کنند.

در حوادث تروریستی روز گذشته ایذه و اصفهان که به شکل واحد به رگبار بستن مردم و نیروهای حافظ امنیت از روی موتور سیکلت صورت گرفت، ۷ تن شهید و ۱۲ نفر مجروح شدند.

المیادین: توطئه جاری علیه ایران، وارد آخرین اما خطرناک‌ترین مرحله شده

شبکه المیادین: یک روز پس از ورود طرح آشوب‌ در ایران به فاز حملات مسلحانه تروریستی تأکید کرد، آیا اتفاق خوزستان و اصفهان آخرین و خطرناک‌ترین بخش توطئه علیه ایران است؟

ملحم ریا کارشناس مسائل منطقه و مدیر دفتر المیادین در تهران در این ویژه‌برنامه گفت، «به نظر من آنچه دیشب [در خوزستان و اصفهان] رخ داد، آخرین مرحله از این توطئه علیه ایران است و همچنین خطرناک‌ترین مرحله».

مجری المیادین از علت این مسئله پرسید و ملحم ریا توضیح داد: «بعد از آنکه این توطئه آغاز شد و مراحل متعددی از آن اجرایی شد و البته هیچ یک از این مراحل به نتیجه نرسید، امروز اغتشاشگران  و آشوب‌طلبان و حامیان آنها در داخل و خارج از ایران کاملا منزوی شده‌اند. چرا؟ چون آنها قصد داشتند افکار عمومی را علیه نظام جمهوری اسلامی تحریک کنند و بشورانند ولی شکست خوردند. دلیل این شکست هم حضور میلیونی مردم ایران در چند راهپیمایی بزرگ در حمایت از نظام و رد فتنه‌انگیزی و اغتشاشات و نپیوستن مردم به آشوب‌های خیابانی است».

ریا افزود: امروز خیلی روشن و واضح است که اغتشاشگران و آشوب‌طلبان و حامیان آنها در داخل و خارج ایران، نزد ملت ایران کاملا منزوی شده‌اند. و حتی این اقداماتی که انجام می‌دهند نه تنها از اخلاق مردم ایران نیست بلکه نوعی تنفر نیز نزد مردم و افکار عمومی ایجاد کرده است. این حجم تخریب و خشونت وحشیانه‌ای که برخی عناصر و رسانه‌ای آنان – چه رسانه‌های فارسی زبان چه رسانه‌های وابسته به کشورهای اروپایی و غربی- اعمال می‌کنند، ایجاد تنفر کرده است».

به گفته مدیر شبکه المیادین در تهران، «لذا همه آنچه در این دو ماه رخ داد و با موضوع حجاب شروع شد و به اختلاف‌افکنی‌های قومیتی رسید و تا امروز [که به اقدام مسلحانه رسیده] همه این مراحل به بن بست رسیده است. الان خطرناک‌ترین مرحله آغاز شده. چرا خطرناک‌تر؟ چون در این مرحله از گروه‌های تروریستی و تکفیری به عنوان اهرم فشار علیه ایران دارد استفاده می‌شود. بعد از حادثه شیراز، دیشب حادثه خوزستان در ایذه و بعدش در اصفهان. طرح هم این است، شلیک به مردم و نیروهای امنیتی و حتی به کودکان به طرزی وحشیانه».

ایجاد هرج‌ومرج سراسری در ایران شکست خورد

ریا گفت: هدف اصلی این اقدامات، ایجاد هرج‌ومرج سراسری در کل ایران است. اما این اتفاق، به چند چیز اشاره دارد: اول، طرح آشوب علیه ایران که از دو ماه پیش آغاز شده، شکست خورد. هدف این طرح ناامن کردن کل ایران و از بین بردن انسجام ملی در ایران و جذب افکار عمومی به حمایت از اغتشاشات بود. دوم اینکه وحدت داخلی مردم و درایت سران ایران دربرخورد با این طرح، نیز آشکار شد. در ادامه هم هسته‌ها و عوامل زیادی از این توطئه کشف و بازداشت شدند که این امر به نوبه خود نقشی مهم در خنثی‌سازی این طرح علیه ایران داشت و سبب شد که به بن بست برسد.

ریا در پایان تأکید کرد، اینکه دشمنان ایران اکنون به سراغ گروه‌های تروریستی رفته و دست به این اقدامات می‌زنند نه تنها نشان دهنده شکست طرح آنان است، بلکه نشان ‌دهنده ناامیدی آنان از همراه کردن مردم با خود و شوراندن آنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.