کد خبر : 21259
تاریخ انتشار : شنبه 28 مهر 1403 - 18:57

حمله مردم خشمگین عراق به دفتر شبکهMBC عربستان در بغداد

حمله مردم خشمگین عراق به دفتر شبکهMBC عربستان در بغداد
پس از انتشار گزارشی توهین‌آمیز از شبکه عربستانی MBC درباره رهبران شهید محور مقاومت، ده‌ها تن از مردم عراق به دفتر این شبکه در بغداد یورش بردند و محوطه بیرونی آن را به آتش کشیدند.

به گزارش کلینی نیوز، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی می‌گوید این حمله پس از اعتراضات در واکنش به گزارشی با عنوان “هزاره رهایی از تروریست‌ها” بود که توسط شبکهMBC پخش شد و در آن رهبران مقاومت منطقه‌ای مانند فلسطین، لبنان و عراق در کنار چهره‌هایی مانند اسامه بن لادن، بنیان‌گذار القاعده، قرار داده شدند.

در گزارش پخش شده از این شبکه تلویزیونی تمرکز بر «تروریسم» در منطقه بوده و از کسانی مانند اسماعیل هنیه، قاسم سلیمانی و یحیی سنوار به عنوان «تروریست» نام برده شده است.

وبگاه روسیا الیوم، روز شنبه، ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد جمعیت خشمگین عراقی به دفتر شبکه سعودی mbc در بغداد یورش برده، آن را تخریب کرده و به آتش کشیدند.

این اقدام پس از انتشار گزارشی توهین‌آمیز از سوی این شبکه صورت گرفت که در آن  شهدای حماس، حزب الله و سپاه ایران را تروریست خوانده بود.

براساس این گزارش مردم خشمگین عراق، در بامداد شنبه ۱۹ اکتبر به استودیو شبکه تلویزیونی  MBC در بغداد حمله کردند.

 مصطفی سند، نماینده مجلس عراق، در صفحه فیسبوک خود نوشت: «شبکه mbc عراق که مورد حمایت دولت است، موضوع به تخریب یا آتش زدن ختم نمی‌شود. جای شما در عراق نیست و برای لغو مجوز شما اقدام خواهیم کرد. نام عراق شایسته همکاری با خائنان نیست».

هیئت رسانه و ارتباطات عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد دلیل توقف شبکه سعودی، تکرار تعدی و اهانت‌های این شبکه به فرماندهان پیروزی و فرماندهان مقاومت است.

در این بیانیه آمده است: تمام اقدامات قانونی لازم برای توقف فعالیت این شبکه در عراق، اتخاذ و مجوز فعالیت آن در عراق باطل شده است.

شایان ذکر است که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» نیز این گزارش را محکوم کرده و آن را گزارشی تاریک و تحریک‌آمیز علیه این جنبش و رهبران آن دانسته است.

حماس اعلام کرد که گزارش mbc با تبلیغات و روایت صهیونیستی همسو بوده و تلاشی برای شیطنت علیه مقاومت و نمادهای آن است.

مرکز پخش خاورمیانه (به عربی:مرکز تلفزیون الشرق الأوسط) به اختصار ام‌بی‌سی (به انگلیسی: MBC) یا ام‌بی‌سی گروپ (به عربی: مجموعه إم بی سی و به انگلیسی:MBC Group)، شرکت رسانه‌ای ماهواره‌ای سعودی است که به تولید محتوای سرگرمی و پخش فیلم، سریال و برنامه‌های متنوع می‌پردازد.

این شرکت که در سال ۱۹۹۱ در لندن راه اندازی شد ولی در سال ۲۰۰۲، دفتر مرکزی‌اش در دبی منتقل شد و سپس در سال ۲۰۲۲ به ریاض نقل مکان کرد.

ام‌بی‌سی اولین گروه رسانه‌ای است که برنامه‌های سرگرمی، فیلم، سریال و اخبار را به صورت رایگان و ۲۴ ساعته در ۱۷ شبکه تلویزیونی ماهواره ای رایگان و یک سرویس ویدیویی سفارشی یعنی شاهد را برای سرتاسر جهان عرب پخش می‌کند.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »