کد خبر : 8809
تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1401 - 8:21

جلال مقامی، دوبلور پیشکسوت درگذشت

جلال مقامی،  دوبلور پیشکسوت درگذشت
صفحه رسمی دوبلاژ ایران اعلام کرد که جلال مقامی، صداپیشه پیش‌کسوت ایرانی، بر اثر ایست قلبی درگذشت.

خانم حضرتی از نزدیکانِ زنده‌یاد جلال مقامی نیز به خبرنگار تسنیم گفت: استاد جلال مقامی ساعتی پیش در بیمارستان براثر ایست قلبی فوت کرد. صبح امروز کمی حالش بد شد و او را به بیمارستان منتقل کردیم. در کمتر از ۶ ساعت کلیه‌هایش از کار افتاد و سطح هوشیاریِ او پایین آمد و کلیه‌ها از کار افتاد و در نهایت به علت ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

حضرتی درباره مراسم تشییع و تدفینِ زنده‌یاد جلال مقامی تاکید کرد: هنوز زمان و مکانِ مراسم تشییع مشخص نیست. احتمالا روز شنبه پیکر او را در قطعه هنرمندان خاکسپاری کنیم.

آقای مقامی متولد دوم خرداد سال ۱۳۲۰ در تهران بود. کارهای هنری را در نوجوانی با تئاتر شروع کرد و در سال ۱۳۳۷ پا به عرصه دوبلاژ گذاشت.

در سال ۱۳۴۵ مدیریت دوبلاژ تلویزیون را به عهده گرفت و پس از انقلاب نیز برنامه دیدنی‌ها را از سال ۱۳۶۳ به مدت ۱۲ سال اجرا کرد که یکی از برنامه‌های محبوب صدا و سیما در دورانی بود که تنها دو شبکه تلویزیونی در ایران فعالیت داشت.

آقای مقامی پیش‌تر در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود: «این مقامی، مقامی زمان دیدنی‌ها نیست. سال ۹۳ ما یک سکته کوچولو کردیم و روی صدای من اثر گذاشت. هنوز هم صدای من گرفته است و آن صدایی نیست که دلم می‌خواهد داشته باشم.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Translate »