کد خبر : 18592
تاریخ انتشار : شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 18:46

تجمع مدعیان برقراری خلافت اسلامی در آلمان

تجمع مدعیان برقراری خلافت اسلامی در آلمان
علیرغم اعتراضات گسترده به تظاهرات پیشین طرفداران خلافت اسلامی در هامبورگ، اسلام‌گرایان بار دیگر مجوز برگزاری تجمع دیگری را دریافت کرده‌اند. وزیر کشور آلمان اطمینان داده که نهادهای امنیتی این گروه‌ها را تحت نظر دارند.

به گزارش کلینی نیوز به نقل از دویچه وله،  بعدازظهر روز شنبه ۱۱ مه گروه افراطی “مسلم اینتراکتیو” برای بار دوم تظاهراتی در شهر هامبورگ برگزار می‌کند. اولین تظاهرات این گروه با انتقادات بسیاری روبرو شد.

نهادهای صادرکننده مجوز برای تظاهرات امروز نفرت‌پراکنی و دعوت به خشونت را ممنوع اعلام کرده و همچنین تصریح کرده‌اند که موجودیت اسرائیل نباید زیر سوال برده شود.

وزیر کشور آلمان محدودیت‌های اعمال شده برای تظاهرات امروز را درست دانسته و گفته است: «اگر تظاهرات به صورت تهاجمی خواستار خلافت در آلمان باشد و حق وجود اسرائیل را رد کند یا علیه یهودیان تحریکاتی صورت بگیرد، مقررات اعمال شده امکان مداخله فوری و سخت را فراهم می‌کند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع به دقت زیر نظر نهادهای امنیتی هستند. او به گروه رسانه‌ای فونکه گفته است: «ما از تمامی ابزارها استفاده می‌کنیم؛ از کنترل امنیتی تا تحقیقات فشرده. ما در کشور حاکمیت قانون تنها زمانی می‌توانیم این گونه گروه‌ها را ممنوع کنیم که پیش شرط‌های حقوقی کافی برای آن وجود داشته باشد.»

پلیس آلمان روز جمعه اعلام کرد که علاوه بر این، تظاهرکنندگان نمی‌توانند حق موجودیت رژیم اسرائیل را انکار کنند و پرچم‌هایاین کشور  را بسوزانند یا به آن‌ها آسیب بزنند.

مجوز این تظاهرات در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن مرکزی هامبورگ تحت شرایط سختگیرانه صادر شد. از جمله این شرایط، ممنوعیت برانگیختن نفرت یا خشونت بود.

این گروه اسلامگرا در اواخر ماه میلادی گذشته نیز در هامبورگ تجمعی برگزار کرده و شعارهایی از جمله «الله اکبر» در حمایت از برقراری خلافت اسلامی سر دادند.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از شرکت بیش از دو هزار نفر در تجمع دوباره این افراد در روز شنبه است.

تظاهرات قبلی که روز شنبه ۲۷ آوریل (۹ اردیبهشت) در هامبورگ برگزار شد با شعارهایی مانند “آلمان برابر است با دیکتاتوری ارزش‌ها” یا “خلافت راه حل است” همراه بود و تظاهرکنندگان مخالفت خود را با ارزش‌های غربی و جامعه باز اعلام کردند.»

به گفته خانم فزر، نهادهای امنیتی همه چیز را به دقت تحت نظر دارند تا ممنوعیت گروه حماس و گروه صامدون در این تظاهرات  نقض نشود. او تاکید کرده که لغو ممنوعیت این دو گروه قابل مجازات است و امکان مداخله فوری در تظاهرات را می‌‌دهد.

وزیر دادگستری آلمان این را “مسخره” می‌داند که اسلام‌گراها خواهان برقراری خلافت اسلامی در آلمان شوند اما دادگستری لزوما نتواند این موضوع را پیگیری کند.

مارکو بوشمن می‌گوید: «صرف ابراز علاقه برای خلافت چیزی است که به نظر من از نظر سیاسی پوچ و نامعقول است.»

دادگاه قانون اساسی آلمان نظرش را در این باره با صراحت اعلام کرده است: «یک ایده پوچ و مسخره حتی اگر خلاف قانون اساسی آلمان باشد تا زمانی که تنها بیان شود و تلاشی برای اجرا شدن آن صورت نگیرد و قانون اساسی یا سایر قوانین موضوعه دیگر را نقض نکند، باید آن را به عنوان بخشی از تبادل عقاید و اعتقادات پذیرفت.»

وزیر دادگستری آلمان معتقد است، زمانی که یک گروه تروریستی یا افراطی “خلافت راه حل است” را شعار خود قرار می‌دهد، موضوع متفاوت خواهد بود.

بوشمن می‌گوید: «ما باید چنین سازمانی را ممنوع کنیم یا با رعایت الزامات قانونی مربوطه، علیه آن اقدام ‌کنیم اما هنوز زمان چنین اقدامی فرا نرسیده است.»

 

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.