کد خبر : 15310
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 8:52

تاکید بر افزایش ساعت فعالیت درمانگاه شهدای فشافویه،ابهام دراحداث بیمارستان

تاکید بر افزایش ساعت فعالیت درمانگاه شهدای فشافویه،ابهام دراحداث بیمارستان
:مردم بخش فشافویه برای دریافت خدمات بیمارستانی بیش از ۴۰ کیلومتر مسافت را طی می کنند تا به مرکز شهرستان ری برسند که با توجه به ظرفیت های بخش فشافویه و آمار جمعیتی این منطقه، ایجاد بیمارستان در شهر حسن آباد ضروری اس

به گزارش کلینی نیوز به نقل از زوابط عمومی بخشداری فشافویه، روز چهارشنیه یکم آذرماه، هادی حسین خانی بخشدار فشافویه در جلسه رسیدگی به مشکلات حوزه درمان و آب شرب اظهارکرد:در نقاط مختلف جمعیتی همواره زیرساخت های درمانی و آب شرب از نیازهای اساسی است اما در بخش فشافویه بعنوان بزرگترین بخش استان تهران این موضوع که نقش بسزایی در امر سلامت دارد.

آقای حسین خانی افزود:یکی از مطالبات بحق مردم بخش فشافویه، ارائه خدمات درمانی در ساعات شب است که پیگیری های متعددی در این خصوص صورت گرفته که بایستی با نگاه ویژه به ضرورت خدمات رسانی درمانی به مردم فشافویه و افزایش نیرو و تجهیزات درمانی، این امر محقق شود.

در سال های اخیر به همت یکی از خیرین شهر حسن آباد، نخستین  کلینیک تامین اجتماعی شهرستان ری در شهرحسن آباد به نام  درمانگاه تامین اجتماعس شهدای بخش فشافویه احداث و راه اندازی شده است. در حال حاضر در یک شیفت کاری بیمار پذیرش می کند.

شهروندان بخش فشافویه، در کارزار اینترنتی از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خواستار شبانه‌روزی شدن دزمانگاه تأمین اجتماعی شهدای فشافویه و افزایش خدمات درمانی و  مرکز اورژانس این بخش شده بودند.

 آقای حسن ایلانلو رئیس شورای اسلامی شهر حسن آباد، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به نبود بیمارستان در بخش فشافویه شهرستان ری اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر حسن آباد ۴۵ هزار نفر اعلام شده اما از آنجا که در این سال‌ها با افزایش حاشیه نشینی مواجه هستیم و همچنین اتباع افغانستانی نیز در آمار لحاظ نشده، در حال حاضر جمعیت حدودی این شهر دوبرابر آمار رسمی برآورد می‌شود.

دو بیمارستان نیمه تمام در شهرستان ری

بخشدار فشافویه در این جلسه اظهار داشت:مردم بخش فشافویه برای دریافت خدمات بیمارستانی بیش از ۴۰ کیلومتر مسافت را طی می کنند تا به مرکز شهرستان ری برسند که با توجه به ظرفیت های بخش فشافویه و آمار جمعیتی این منطقه، ایجاد بیمارستان در شهر حسن آباد ضروری است که باید با همراهی وزارت بهداشت و درمان و سازمان تامین اجتماعی و همچنین مشارکت خیرین، احداث و راه اندازی بیمارستان در بخش فشافویه در دستور کار قرار گیرد.

در دو دهه اخیر دو بیمارستان نیمه تمام در باقر شهر و شهر کهریزک به دلیل عدم نظارت از سوی مقامات دولتی  رها شده است. بیم آن می رود که احداث بیمارستان در بخش فشافویه به سرنوشت مشابه تبدیل شود.

بیمارستان نیمه ساخته شده در مجاورت شهرداری باقر شهر 1402

بیمارستان نیمه ساخت رها شده باقرشهر

گفته می شود این دو بیمارستان با هزینه بخش خصوصی  قرار بود احداث شود ، بیمارستان نیمه ساخته باقرشهر بدلیل نامعلوم فقط فنداسیون ساختمان بیمارستان به اجرا گذاشته شده و رها شده است ، احتمالا بدلیل قدمت فعالیت ساختمانی به مرور زمان دچار فرسایش شده است.

بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی بیمارستان خیریه الهام که در شهر کهریزک واقع شده است توسط موسسه خیراندیشان الهام برای سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد تومان جهت ساخت بیمارستان اعلام آمادگی کرده بود.

بیمه رستان 170 تختخوابی خیریه الهام

بیمارستان خیریه «الهام» کهریزک

 سیدعلی یزدیخواه در حاشیه بازدید از پروژه عمرانی بیمارستان خیریه «الهام» کهریزک ری در جمع خبرنگاران گفته بود که عملیات عمرانی بیمارستان ۱۷۰ تختخوابی خیرساز الهام در کهریزک از سال ۹۶ آغاز شده و تا کنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که تکمیل آن نیازمند مشارکت دولت و خیران برای تأمین اعتبار است.

براساس تفاهم نامه بین موسسه خیراندیشان الهام و وزارت بهداشت و درمان در سال ۱۳۹۶ به امضاء ظرفین رسیده که هزینه ساخت فیزیکی بیمارستان از سوی موسسه خیراندیشان الهام و تجهیز بیمارستان از سوی وزارت بهداشت و درمان تامین شود.

گفتنی است، شهرستان ری فاقد بیمارستان است و بیشترین بودجه درمانی شهرستان ری دز شهرری از توابع شهرستان تهران هزینه می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.